۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
۳۴۰ میلیون دلار کالا از قزوین صادر شد
دی شش ماهه نخست سال جاری؛

۳۴۰ میلیون دلار کالا از قزوین صادر شد

قزوین- مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۴۶ میلیون دلار کالا و محصولات مختلف از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی گمرک رضا نیک‌روش درباره وضعیت مبادلات حوزه تجارت خارجی استان قزوین در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۴۶ میلیون دلار کالا و محصولات مختلف از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات در نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مجموع ۴۸۳ هزار تن کالا در نیمه نخست امسال صادر شد که میزان صادرات ما از نظر وزنی نسبت به نیمه ابتدایی سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است. همچنین در شش ماه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۷۰۲ فقره اظهارنامه صادراتی از سوی صادرکنندگان استان قزوین به گمرک ارائه شده که تعداد این اظهارنامه‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین درباره عمده کالاها و محصولات صادراتی استان قزوین در سال ۱۴۰۱ گفت: میلگرد آجدار، مفتول مسی، روغن‌های نفتی، مواد شست‌وشو و پاک‌کننده و ورق‌های فولادی سرد عمده محصولات صادرشده از استان قزوین در نیمه نخست امسال بودند.

نیک‌روش با بیان اینکه استان قزوین به ۵۹ کشور جهان محصول صادر می‌کند، افزود: عراق با ۳۳ درصد، ترکیه با ۲۳ درصد، افغانستان با ۱۱ درصد، پاکستان با پنج درصد و امارات هم با چهار درصد پنج مقصد اصلی صادرات کالاها و محصولات استان قزوین در سال ۱۴۰۱ به حساب می‌آیند.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha