۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
سردرگمی متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی نتیجه عدم توجه به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت
نماینده خدابنده در مجلس مطرح کرد

سردرگمی متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی نتیجه عدم توجه به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت

نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: هیات وزیران مصوبه ای درخصوص پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و موضوع ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی داشته، اما این مصوبه دارای مشکلاتی می باشد.

به گزارش بازار، سید البرز حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: هیات وزیران در تاریخ هفتم شهریور ۱۴۰۱ مصوبه ای درخصوص پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و موضوع ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی داشته، اما این مصوبه دارای مشکلاتی می باشد و در آن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر دیده نشده اند.

نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در این مصوبه هیات وزیران ضمانت سفته زنجیره ای حذف شده است، ادامه داد: در شهرها و روستاهای وقفی نیز مشکلی ایجاد شده و بسیاری از قولنامه های وقفی در این مصوبه دیده نشده اند. در بند ۶ مصوبه هیات وزیران، وزارت راه و شهرسازی مسئولیت احراز ۵ سال سکونت دائم متقاضیان در روستا آمده است که این شرایط باعث می شود مصوبه مذکور نتیجه لازم را نداشته باشد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده با اشاره به اینکه مسئولیت شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از گذشته برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است، ادامه داد: اگر قصد دارید ۲۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات مسکن روستایی پرداخت کنید، قبل از متوقف شدن موتور مسکن روستایی اقدامات لازم را انجام دهید.

وی با تاکید بر اینکه آقای رضایی در جایگاه رئیس کمیسیون عمران مجلس و آقای حسینی به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور موضوعات این مصوبه را بررسی کنند، عنوان کرد: رئیس جمهور چندین مرتبه دستور داده تا این ضمانت پرداخت شود، اما پاس دادن آن به صندوق مسکن در قانون جهش تولید مسکن، جفا در حق مردم و عمران و آبادی کشور محسوب می شود، قبل از پایان فصل کاری، ضمانت سفته زنجیره ای را صادر کنید تا بانک ها تسهیلات را پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمود IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 1
      مادیگر بریدیم
    • علی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      تو رو خدا اگه میپرستین پیگیر باشین یکسال هست بازی میدن مردم رو تکلیفمون مشخص کنید
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      تامیرکاظمی برکنار نشود خبری از وام مسکن روستایی ۲۰۰میلونی نیست چون این آقا باروستاییان مشکل دارند ی واز روستائیان کینه به دل دارد
    • زهرا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      خواهش میکنم زودتر پرداخت ما رو حرف مسئولین حساب کردیم و بدهی کردیم آخه چاره ایی نداشتیم خونه نداریم چیکارکنیم شرایطمون بحرانی ماکه توی روستای زندگی میکنیم صدامون به جایی نمیرسه