۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
بندر سیریک سهم بالایی در حوزه توسعه ترانزیت و صادرات کالا به عمان دارد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بندر سیریک سهم بالایی در حوزه توسعه ترانزیت و صادرات کالا به عمان دارد

بندرعباس- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر سیریک به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در حوزه توسعه کاپوتاژ و ترانزیت و صادرات و واردات کالا دارد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی اکبر صفایی در بازدید از روند احداث بندر تجاری سیریک افزود: با همتی و تلاش شبانه‌ روزی دست اندرکاران طرح بندر سیریک، موج شکن این بندر ساخته و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه اسکله این بندر تجاری نیز آماده بهره‌برداری است، گفت: برخی اقدامات در پسکرانه بندر از جمله محوطه‌سازی، انبار و سایر تجهیزات بندری با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد چشمگیر بندر تجاری سیریک گفت: ۵۸ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری در شش ماهه امسال گویای توسعه تجاری در این بندر است.

صفایی ادامه داد: بندر سیریک به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در حوزه توسعه کاپوتاژ، ترانزیت و صادرات و واردات کالا دارد.

وی بر آماده‌سازی تمامی بخش‌های این بندر از جمله موج شکن، لایروبی، محوطه‌سازی، اسکله‌های رو-رو، ساختمان گمرک و بندر برای بهره‌برداری کامل تاکید و خاطرنشان کرد: زمانی این بندر به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که تمامی مجموعه نیازهای آن در پسکرانه و اسکله کامل و مهیا باشد.‌

کد خبر: ۱۸۱٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha