۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
توجه به صنایع کوچک راهکار تحقق اشتغالزایی ۶۰ هزار نفری همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

توجه به صنایع کوچک راهکار تحقق اشتغالزایی ۶۰ هزار نفری همدان

همدان - هاشمی، یک کارشناس مسال اقتصادی در استان همدان توجه به صنایع کوچک را راهکار تحقق اشتغالزایی ۶۰ هزار نفری در همدان برشمرد و گفت: حتی با دست خالی هم می‌توان یک صنعت کوچک را رو به جلو حرکت داد.

بهرام هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان همدان گفت: شیوه‌های مختلفی برای تولید وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شبکه سازی، مجموعه سازی، روش‌های مشارکت انتفاعی، ادغام، برون سپاری و غیره اشاره کرد.

متاسفانه ما صنایع کوچک را تنها به این دید می‌بینیم که یک واحد ایجاد شده و واحدهای خدماتی که در تولید ارزش افزوده بسیار بالایی دارند، در این حوزه کمتر دیده شده است

وی با بیان اینکه باید در این مسیر صنایع کوچک را به جد دنبال و برای آنها جایگاه ویژه ای قایل بود، اضافه کرد: متاسفانه ما صنایع کوچک را تنها به این دید می‌بینیم که یک واحد ایجاد شده و واحدهای خدماتی که در تولید ارزش افزوده بسیار بالایی دارند، در این حوزه کمتر دیده شده است.

این مشاور ارشد اقتصادی با تاکید بر اینکه باید روش‌ها را با توجه به نیاز مشتری، انعطاف پذیری و شرایطی که داریم، مدنظر قرار داده و از این فرآیندها استفاده کنیم، افزود: حتی با دست خالی هم می‌توان یک صنعت کوچک را رو به جلو برد.

هاشمی در ادامه گفتگو به روستای کردآباد در شهرستان کبودراهنگ به عنوان خوشه پوشاک و روستای بدون بیکار اشاره کرد و افزود: ما در اشتغال روستایی و صنایع کوچک و خرد چیزی در حدود ۵۰ تا ۶۰ جایگاه داریم که می‌توانیم روی آنها کار کنیم.

طبق تاکید رئیس جمهور باید تا پایان سال جاری در استان همدان حدود ۴۰ هزار شغل ایجاد شود

وی عنوان کرد: رئیس جمهور در سفر به استان همدان، بر این موضوع تاکید داشت که باید تا پایان سال جاری در این استان، حدود ۴۰ هزار شغل ایجاد شود که با برآوردی که در این زمینه داشتم، در بحث صنایع غیرتولیدی یعنی شرکت‌های صنایع کوچک در حوزه خدماتی و شرکت‌های فنی و مهندسی می‌توان در این زمینه گام‌های خوبی برداشت و حتی اشتغالزایی برای بیش از ۶۰ هزار نفر را محقق کرد.

هاشمی با تصریح بر اینکه می‌توان در این زمینه‌ها به راحتی برای استان همدان اشتغالزایی کرد، گفت: استان همدان دارای پتانسیل بالایی در این زمینه است.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha