۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
اولین تجربه ریزش جدی برای تازه واردهای بورسی؛ پشت سد یک میلیون واحدی
تحلیل روزانه بورس/ هفدهم اردیبهشت

اولین تجربه ریزش جدی برای تازه واردهای بورسی؛ پشت سد یک میلیون واحدی

شاخص کل بورس در مقاومت یک میلیون واحدی گرفتار شده و چند روزی است حتی پول و نقدینگی فراوان نیز نمی تواند این سد را بشکند.

وحید بلالی؛ خبرگزاری بازار_ شاخص کل بورس از ابتدای معاملات امروز ریزش سختی را آغاز کرده و بیش از ۱۴ هزار واحد ریزش کرد، در ابتدای معاملات امروز ارزش معاملات به کمترین میزان خود در چند روز گذشته رسید، ارزش معاملات بورس عدد ۳۲,۶۲۸.۵۴۹ میلیون ریال و ارزش معاملات فرابورس نیز  ۱۲,۹۵۵.۱۱۸ میلیون ریال بوده که در پایان معاملات، ارزش معاملات به جایگاه بسیار بهتری ایستاده و به ترتیب عددهای   ۱۳۳,۰۸۰.۲۸۶ و ۵۱,۷۹۸.۳۲۱  در بورس و فرابورس کسب کرد.

اولین تجربه ریزش سهمگین برای تازه واردان بورسی

در ابتدای معاملات  ۶۵ نماد مثبت بوده ۲۲۳ نماد بورسی منفی بوده و  در فرابورس نیز ۹۰ نماد مثبت و ۱۷۸ نماد منفی شدند. در انتهای معاملات این میزان تعدیل شده و به عدد ۱۵۲ نماد بورسی مثبت و ۱۶۶ نماد به وضعیت قرمز رنگ رسیده و  در فرابورس نیز ۱۴۹ نماد مثبت، ۱۴۱ منفی و ۱۳ نماد بدون تغییر ماندند. ریزش سهمگین و بازیابی و تغییر موقعیت به جایگاه مثبت اولین تجربه فعالان تازه وارد بورسی بود که بعد از  تعطیلات نوروز وارد بازار شده و روزهای پی در پی سبزی را دیده بودند.

 برای ماندن طولانی مدت در بورس نیاز به استراتژی مشخص است که تازه واردان بورس باید آن استراتژی را بدانند و استراتژی خود را  انتخاب کنند، اما نکته مهمتر این بود که این فعالان تازه وارد توانستند به عینه واقعیت بورس را درک کنند، حقیقت آن است که بورس هیچ وقت در تاریخ خود به صورت پی در پی به فردی سود نداده است و حتی فعالان حرفه ای و کارکشته بازار سرمایه نیز هر از چندگاهی گرفتار ریزش های سهمگین بازار و برخی نمادها می شوند، علاوه بر موارد بنیادی در یک سهم و علاوه بر عوامل تکنیکال همواره عده ای از سهامداران عمده بازیگری سهام را در اختیار گرفته و به اصطلاح با نماد بورسی بازی کرده و آن را بالا و پایین برده تا با این نوسان معامله گران حقیقی خسته شده  تا بتوانند بیشترین میزان یک سهم ارزنده را در اختیار بگیرند و به یک باره با افزایش تقاضا سهام را به محدوده صف خرید بکشانند. تازه واردان باید این موارد را دیده و هیچ وقت با محاسبات آرزوگونه وارد بورس نشوند، متاسفانه عده ای مدام تبلیغ می کنند که بورس در ماه سود ۳۰ درصدی را می تواند عاید سهامداران کند و از این رو عده ای چشم بسته وارد این بازار می شوند.

شاخص کل پشت سد یک میلیون واحدی

شاخص کل بورس در مقاومت یک میلیون واحدی گرفتار شده و چند روزی است حتی پول و نقدینگی فراوان نیز نمی تواند این سد را بشکند، از لحاظ تکنیکالی اگر شاخص کل بتواند در هفته آینده این مقاومت را بشکند با مقاومت های سرسخت دیگر روبرو است، مقاومت اول در محدوده یک میلیون و سیصد هزار واحد و مقاومت دیگر در محدوده یک میلیون و شانصد هزار واحد است که از همین الان باید معامله گران برای ریزش در آن زمان آماده باشند، احتمالا تا دو هفته آینده بازار به این مقاومت آهنین برخورد خواهد کرد و برای شکستن آن چند روز تا یک ماه می تواند نوسان کند.

کد خبر: ۱۸٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha