۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کنسرسیوم صادرات محصولات کشاورزی در مازندران راه اندازی شود
در گفتگو با بازار؛

کنسرسیوم صادرات محصولات کشاورزی در مازندران راه اندازی شود

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران ایجاد و راه اندازی کنسرسیوم صادرات محصولات کشاورزی را برای رونق تجارت مهم برشمرد.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که هندوستان درباره فرآیند سورتینگ و انبارداری کیوی و صادرات ما سه صفحه ایراد گرفته است، گفت: برخی از این ایرادها غیرکارشناسی و بنی اسرائیلی است.

وی با عنوان این که مستقیم باید با هند تجارت و مذاکره کنیم، گفت: لزومی ندارد از طریق امارات با این کشور تجارت داشته باشیم و باید برای ورود به بازار یک میلیارد دلاری آن برنامه ریزی کنیم.

حسینی پور چین را رقیب بازار هند ذکر کرد و خواستار فعال شدن صادرات به این کشور شد و گفت: چین بازاری شبیه هند با شرایط جدید و امکانات جدید است و نباید در صادرات فقط به یک کشور فکر کنیم.

استاندار مازندران خواستار راه اندازی کنسرسیوم صادراتی در استان شد و گفت: پایانه بزرگ روماک گستر و بزرگترین مرکز گل و گیاه در استان وجود دارد و باید این مرکز گل و گیاه از رکود خارج و فعال شود.

وی استانداردسازی زنجیره تولید تا صادرات را مسئله مهم ذکر کرد و گفت: اتحادیه ها باید با قدرت وارد عمل و میدان شوند و برای رونق صادرات برنامه ریزی و تلاش داشته باشند.

حسینی پور با اشاره به نیاز سرمایه در گردش افزود: همه مشکلات استان سرمایه در گردش نیست زیرا تولید استان دارای ظرفیت بالایی است و باید از آن برای توسعه صادرات استفاده کرد.

وی با اظهار این که پایانه روماک گستر مورد تائید بازارهای صادراتی است، تعامل و همکاری بخش های مختلف را برای صادرات لازم دانست.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha