۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
پذیره‌نویسی تامین سرمایه کیمیا از اوایل آبان‌ آغاز می‌شود
معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران:

پذیره‌نویسی تامین سرمایه کیمیا از اوایل آبان‌ آغاز می‌شود

پس از طی شدن مراحل قانونی، شرکت تامین سرمایه کیمیا از اوایل آبان ماه سال جاری پذیره‌نویسی سهام خود را برای ورود به فرابورس آغاز خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) حسین تقدسی معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگویی درباره چگونگی تاسیس و اهداف شرکت تأمین سرمایه کیمیا و آغاز پذیره‌نویسی آن توضیحاتی را ارائه داده که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

با توجه به اهمیت تأمین مالی تولید در بخش صنعت و معدن و استفاده از پتانسیل نظام تأمین مالی بازار سرمایه، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۰، درخواست اخذ مجوز تاسیس یک شرکت تامین سرمایه را به سازمان بورس و اوراق بهادار تقدیم کرد.

پس از طی مراحل مختلف و ارائه مستندات لازم، مجوز تاسیس شرکت تامین سرمایه کیمیا (سهامی عام- در شرف تاسیس) با سرمایه ۲ هزار میلیارد تومان، توسط شورای عالی بورس در اسفندماه سال ۱۴۰۰ صادر شد.

بر این اساس، ۶۰ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه کیمیا، به مبلغ ۱.۲ هزار میلیارد تومان، متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران است و ۴۰ درصد از سرمایه آن معادل ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق پذیره‌نویسی عمومی در ابتدای آبان ماه سال جاری به عموم سرمایه‌گذاران عرضه خواهد شد.

شرکت ملی صنایع مس ایران، با هدف پشتیبانی از صنعت و معدن و ایفای نقش خود در حمایت از تولید و رونق اقتصادی کشور و توجه به توسعه ظرفیت تامین مالی و سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه، اقدام به تأسیس یک شرکت تأمین سرمایه کرده است و سعی دارد، ساختار تامین مالی تولید را تقویت کرده و در جهت تحقق برنامه های توسعه‌ای کشور در بخش تولید و توسعه ظرفیت‌های تولید مواد معدنی و زنجیره ارزش آن اقدام کند.

در حال حاضر این شرکت برای توسعه ظرفیت تولید محصولات کنسانتره و کاتد، بیش از ۱۰ میلیارد دلار طرح‌ توسعه‌ای تعریف کرده است. هم چنین تامین مالی برای تقویت زیرساخت‌های انرژی برای این توسعه در دستور کار شرکت قرار دارد. دستیابی به هدف تولید ۱ میلیون کاتد، نیاز به استفاده از کلیه ظرفیت‌های تامین مالی دارد و در این راستا، شرکت تامین سرمایه کیمیا به عنوان نهاد تخصصی تامین مالی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایفای نقش خواهد کرد؛ و البته ارائه خدمات تامین مالی، مدیریت دارایی و ارایه دیگر خدمات مالی متنوع به سایر حوزه‌های صنعت نیز در دستور کار این شرکت خواهد بود.

۴۰ درصد از سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی شرکت تامین سرمایه کیمیا (سهامی عام- در شرف تاسیس) از طریق پذیره‌نویسی عمومی در بازار فرابورس تامین خواهد شد. کلیه سرمایه‌گذاران می‌توانند در اول آبان‌ ماه از طریق شرکت‌های کارگزاری، اقدام به ثبت سفارش خرید کنند. قیمت هر سهم در پذیره‌نویسی، ۱۰۰ تومان است. در پذیره‌نویسی ذکر شده شرکت کارگزاری ارگ هومن، کارگزار عامل و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه متعهد پذیره‌نویسی خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha