۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید در زنجان وجود دارد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید در زنجان وجود دارد

زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، از وجود ۱۰۵ خانه بوم‌گردی فعال در استان زنجان خبر داد و گفت: این استان ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید را دارد.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار ، از وجود ۱۰۵ خانه بوم‌گردی فعال در استان زنجان خبر داد و گفت:  این استان ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید را دارد و موافقت اصولی این تعداد  اقامتگاه بوم‌گردی در استان زنجان صادر شده و اجرایی شدن این مهم باعث جذب گردشگران به استان می شود. 

وی اظهار کرد: توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی عامل مهم و اساسی در جذب گردشگری است و در سال جاری توسعه خانه های بوم گردی توسط سازمان میراث فرهنگی استان زنجان به جد دنبال می شود و برنامه ریزی لازم انجام شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان ۱۲۲ مجوز اقامت­گاه بوم گردی تاکنون صادر شده است، گفت: شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود پیشتاز در حوزه بومگردی استان هستند که دارای بیشترین فراوانی اقامتگاه در استان زنجان می باشند. 

ارجمند تاکید کرد: اقامتگاه های بوم گردی، اقامتگاه هایی هستند که در محیط های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده است. 

وی گفت: طی چند سال اخیر با ایجاد خانه های بوم گردی جذب گردشگر به استان زنجان بهتر شده است و در  ایجاد اشتغال هم بسیار موثر می باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، تصریح کرد: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت های مبتنی بر آداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط های سنتی برای گردشگران ایجاد کند.

کد خبر: ۱۸٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha