۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
۵۰ درصد تردد زائران اربعین از پایانه مرزی مهران| جابجایی ۹۱ درصدی زوار به صورت زمینی
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام‌کرد

۵۰ درصد تردد زائران اربعین از پایانه مرزی مهران| جابجایی ۹۱ درصدی زوار به صورت زمینی

رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی(ع) با اعلام اینکه۵۰ درصد تردد زوار از پایانه مرزی مهران ثبت شده، گفت: ۹۱ درصد جابه‌جایی زوار به عراق به صورت زمینی انجام شد.

به گزارش بازار، شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی (ع) گفت: بنابر دستور وزیر راه و شهرسازی و ستاد مرکزی اربعین از اردیبهشت ۱۴۰۱ ستاد اربعین در وزارت متبوع تشکیل شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: با افزایش زمان طرح اربعین امسال که از ۱۱ تا ۳۱ شهریورماه آغاز شد و طبق برآورد انجام شده ۳.۵ میلیون زائر در طرح بزرگ اربعین فقط در بخش جاده‌ای جابجا شد.

وی با اعلام اینکه در ایام اربعین ۶پایانه‌ در کشور فعال بودند، گفت: در غرب کشور مرزهای مهران، شلمچه، چزابه، خسروی، باشماق، و مرز ریمدان در شرق کشور برای مسافران خارجی فعال بود.

افندی‌زاده با اعلام اینکه عملیات اربعین از طریق سه بخش حمل و نقل هوایی و ریلی و جاده ای انجام شد، افزود: ۱۸ فرودگاه کشور میزبان زوار اربعین بودند.

معاون وزیر با مقایسه آمار امسال و سال ۹۸ بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون زائر اعزام شده اند و در سال ۱۴۰۱ حدود ۳.۵ میلیون زائر ثبت شده است که سهم حمل و نقل و جاده ای ۹۱ درصد، ۵ درصد حمل ونقل ریلی و ۴ درصد حمل و نقل هوایی بود.

وی با اشاره میزان جابجایی ۷ میلیون زائر در مدت سه هفته خاطر نشان کرد: این حجم از جابجایی نقطه عطفی در این ایام بود.

افندی زاده با اعلام اینکه پایانه مهران و ایلام بیشترین تردد را داشته است، گفت: ۵۰ درصد تردد زائران از پایانه مهران و بعد از آن شلمچه با ۲۹درصد انجام شده است که این دو پایانه ۸۰ درصد جابجایی زوار را انجام دادند.

افندی زاده اعلام کرد در سه بخش ریلی هوایی و جاده ای قرارگاه مرکزی ایجاد و درایام اربعین خدمات شبانه روزی به زائران ارائه شد.

وی افزود: در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان و همچنین سیستان و بلوچستان در مجموع در ۱۱محور ۱۳۰۴کیلومتر راهسازی و بهسازی انجام شد تا موج ترافیک در این محورها کمتر شود.

معاون وزیر با اشاره ۴ بانده کردن محور ایلام گفت: این امر موجب شد که وضعیت تردد بهتری داشته و مشکل ترافیکی کمتری داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت راه ها و ایمنی جاده ها افزود: ۶۵ درصد حمل و نقل جاده‌ای در ایام اربعین با خودروی شخصی انجام شد.

افندی زاده گفت: ۸هزار دستگاه اتوبوس از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اختیار عملیات اربعین قرار گرفت و مجموع سرویس های رفت و برگشت ۷۱هزار ششصد سرویس در این مدت گزارش شد.

به گفته افندی زاده پایانه های مرزی با دستور وزیر راه و شهرسازی ارتقا یافتند و حدود ۱۲۰۰ میلیارد برای این امر هزینه شد چرا که بحث زیر ساخت در حوزه حمل و نقل و ایمنی بسیار مهم و حائز اهمیت بود.

معاون وزیر لغو پروازهای چارتری به عراق و کنترل قیمت بلیت پروازها را به دستور وزیر راه و شهرسازی از اقدامات مهم این ایام برشمرد و گفت: در این ایام قیمت مسیر هوایی به عراق به صورت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان اعلام شد.

افندی زاده با اشاره به فعالیت حوزه هوایی و حجم بالای اعزام زائر در مدت دو هفته گفت: از ۱۲ شهریور تا ۳۰ شهریور، ۲۴۳۱ پرواز از ۱۸ فرودگاه کشور انجام گرفت و بیش از صدهزار نفر را جابجا کردند.

وی کنترل قیمت بلیت هواپیما را از نکات مثبت برشمرد و بیان کرد: در ایام اربعین فروش چارتری نداشتیم.

معاون وزیر در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مراسم تجلیل از خادمان اربعین گفت: امسال در حوزه حمل‌ونقل کار بزرگی با کمترین اشتباهات انجام شد که می تواند سرمشق برای سال‌های آینده باشد.

کد خبر: ۱۸۰٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha