۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی، اجباری می‌شود
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی، اجباری می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از اجباری شدن خدمات پس از فروش لوازم خانگی در شورای عالی استاندارد تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه در نشست خبری هفته ملی استاندارد، با اشاره به تصویب اجباری شدن خدمات پس از فروش خودرو در جلسه اخیر شورای عالی استاندارد افزود: تا پایان سال و در جلسه بعدی شورای عالی استاندارد، خدمات پس از فروش لوازم خانگی نیز مشمول استاندارد اجباری خواهد شد.

وی با اشاره به ارتقای ۴ پله‌ای سازمان استاندارد ایران در رده بندی جهانی ایزو افزود: کشور ایران جزو ۵ کشور صاحب عنوان در استانداردسازی است که ۳۹۸ کرسی بین المللی دارد و در جدیدترین رتبه بندی استاندارد، رتبه ایران در میان ۱۶۸ کشور عضو ایزو از ۲۶ به ۲۲ ارتقا پیدا کرده است.

آقای مهدی اسلام پناه در ادامه با اشاره به خروج ۵ خودروی غیر استاندارد از خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی گفت: عمل به قانون و رفع گلایه‌های مردم در دستور کار سازمان ملی استاندارد است و در نتیجه اعمال استانداردها، ۵ خودروی ضعیف، پرعیب و خیلی ضعیف از خطوط تولید خارج شده است.

وی با بیان اینکه استانداردهای ۸۵ گانه‌ای که در ایران برای خودروسازی در نظرگرفته شده است سختگیرانه نیست گفت: در بسیاری از کشورها، شاهد استانداردهای سختگیرانه تری هستیم و در بعضی از موارد حتی استانداردهای درون شرکتی هم اعمال می‌شوند.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha