۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
گرگان رتبه اول افزایش عوارض شهری در کشور را به خود اختصاص داد
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان:

گرگان رتبه اول افزایش عوارض شهری در کشور را به خود اختصاص داد

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به افزایش سه برابری عوارض شهری در گرگان، گفت: با این رقم، گرگان رتبه اول افزایش عوارض در کشور را به خود اختصاص داده است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برابر بررسی های انجام شده در کشور، شهرداری گرگان تمامی رکوردهای افزایش عوارض شهری در سال جاری را جابجا کرده و رتبه اول افزایش عوارض در کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به افزایش سه برابری عوارض یا رشد ۲۰۰ درصدی آن در گرگان، افزود: این رقم حدود ۴.۵ برابر نرخ تورم است.

وی بیان کرد: در ۱۴۰۱ نرخ تورم ۴۳ درصد اعلام شد و رقم افزایش یافته عوارض شهری ۴.۵ برابر نرخ تورم در کشور است.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: علی رغم این که در شورای مسکن استان مصوبه ای داریم که شهرداری باید نرخ عوارض را اصلاح و تعدیل کند و نباید این عدد فراتر از نرخ تورم باشد ولی چنین اتفاقی تاکنون نیفتاده است.

مرتضوی ادامه داد: همچنین در شورای گفتگوی استان که پارلمان بخش خصوصی است، مصوبه ای در این خصوص وجود داشت و به آن هم ترتیب اثر داده نشد.

وی گفت: کماکان سازنده ها و تولیدکنندگان مسکن در یک بلاتکلیفی بوده و نمی توانند در این زمینه برنامه ریزی کنند و علی رغم گذشت هفت ماه از سال ۱۴۰۱ و وعده ها مکرر منتظر تعیین تکلیف این مسأله هستند.

کد خبر: ۱۸۰٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha