۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
رکود بازار برنج| اعلام نرخ جدید

رکود بازار برنج| اعلام نرخ جدید

ساری- قیمت انواع برنج در بازار مازندران در اولین ماه پاییزه به دلیل عدم خرید تضیمنی و رکود بارا، روند کاهشی پیدا کرده و بازار این محصول همچنان در حالت رکود است.

به گزارش خبرنگار بازار، بیش از دو ماه از برداشت برنج در مازندران می گذرد وهنوز بازار این محصول چندان گرم نشد و تولیدکننده و شالیکوبی دار از این وضعیت نگران هستند.

در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم برنج طارم هاشمی در شالیکوبی های مازندران ۸۷ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و فروشگاه ها بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است. این درحالی که قیمت عمده فروشی و شلتوک در استان شامل طارم سفید محلی و هاشمی به ازای هر کیلوگرم ۸۲۲ هزار ریال، شیرودی ۴۴۴ هزار ریال، ندا ۳۷۷ هزار ریال، فجر ۵۸۱ هزار ریال است.

همچنین قیمت شلوتک طارم در بازار ۴۶۵ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال، شیرودی ۲۳۵ هزار ریال، فجر ۳۳۰ تا ۳۵۰ هزار ریال وندا ۲۲۰ هزار تا ۲۴۰ هزار ریال است.

در سال زراعی جاری بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیر کشت برنج رفت و بیش از یک میلیون تن برنج از شالیزارهای استان برداشت شد. عدم خرید تضمینی برنج از سوی دولت سبب شده تابخش عمده ای از محصولات و دسترنج کشاورزان در شالیکوبی ها دپو شود و این مسئله کشاورزان را نگران کرده است.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha