۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
استفاده از ظرفیت قانون بودجه ۱۴۰۱ برای تهاتر اموال مازاد جهاد کشاورزی جهت تقویت حوزه عشایری
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

استفاده از ظرفیت قانون بودجه ۱۴۰۱ برای تهاتر اموال مازاد جهاد کشاورزی جهت تقویت حوزه عشایری

نایب رئیس مجلس در تشریح نشست خود و اعضای فراکسیون عشایری با وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در این نشست راهکارهای عملیاتی جهت تقویت حوزه عشایری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد با اشاره به برگزاری فراکسیون عشایر مجلس با حضور وزیر جهادکشاورزی، رئیس سازمان امور عشایر و رئیس کمیسیون کشاورزی و جمع قابل توجهی از نمایندگان مجلس، عنوان کرد: در نشست امروز موارد و مشکلات عشایر از طرف نمایندگان مردم در حضور مسئولان اجرایی بیان شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نهایتا در این نشست تأکید شد تا راهکارهایی برای خرید تضمینی، تأمین علوفه و توجه به عشایر که تأمین کننده اصلی گوشت قرمز کشور هستند، در نظر گرفته شود و به مسائل عشایر به ویژه در زمینه تأسیسات زیربنایی مثل راه، تانکر آب و ایل راه‌ها تمرکز ویژه‌ای صورت گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی در این نشست این بود که از ظرفیت محل بند (ط) تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ استفاده شود و بر همین مبنا طرح دو فوریتی توسط کمیسیون کشاورزی مجلس به صحن مجلس ارائه شود تا وزارت جهاد کشاورزی اجازه داشته باشد تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد درآمد ناشی از تهاتر داشته باشد که از این محل کمک ویژه ای به عشایر شود.

نیکزاد تصریح کرد: همچنین مقرر شد از محل سفرهای استانی رئیس جمهور که اعتبارات بسیار خوبی را برای عشایر در نظر گرفته شده پیش از فرا رسیدن محدودیت فصل کاری نسبت به تخصیص این اعتبارات اقدام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف شد ردیف‌های زیربنایی مربوط به عشایر را احصا کند و حدالامکان اعتباری را از باب تخصیص در اختیار سازمان امور عشایر قرار دهد.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha