۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کلیات لایحه معافیت مالیاتی مواد اولیه دارویی در کمیسیون اقتصادی تصویب شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

کلیات لایحه معافیت مالیاتی مواد اولیه دارویی در کمیسیون اقتصادی تصویب شد

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات لایحه در معافیت مالیاتی برای شیرخشک، مواد اولیه دارویی و تجیهزات پزشکی در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی، در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی در جلسه مورد بررسی قرار گرفت که بررسی مواد آن هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: لایحه معافیت مالیات بر ارزش افزوده از مواد اولیه دارو، شیر خشک و تجهیزات پزشکی نیز دستور کار دیگری بود در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با حذف ارز ترجیحی از این موارد به علاوه اخذ مالیات موجب افزایش قیمت شده و مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد. لذا طبق لایحه دولت مالیات بر ارزش افزوده برای مواد اولیه دارو، شیر خشک و تجهیزات پرشکی که هم اکنون ۹ درصد است، معافیت لحاظ خواهد شد که البته این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد. از سوی دیگر در جلسه از سوی کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس نیز پیشنهاد شد تا به منظور شفافیت در زنجیره عملکرد شرکت ها، در صورت لزوم مالیات بر ارزش افزوده موارد فوق به جای معافیت، صفر در نظر گرفته شود که این مهم نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابر این کلیات لایحه معافیت مالیات بر ارزش افزوده از مواد اولیه دارو، شیر خشک و تجهیزات پرشکی در کمیسیون تصویب شد تا جزئیات مورد بررسی قرار بگیرد. بررسی لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه نیز دستور کار دیگری بود که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفته و اعضای کمیسیون با کلیات آن نیز موافقت کردند.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha