۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
خرید تضمینی و توافقی بیش از ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان اصفهان
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد؛

خرید تضمینی و توافقی بیش از ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان اصفهان

اصفهان - فیروزنیا، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده است.

پیمان فیروزنیا در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم در تامین امنیت غذایی مردم اظهار داشت: بر این مبنا دولت سیزدهم از هر گونه اقدامی که در جهت تامین امنیت غذایی باشد حمایت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های تامین امنیت غذایی کشت گندم است، ابراز داشت: بر این مبنا طلب گندمکاران استان به صورت کامل پرداخت شده است تا آنها برای کشت فصل بعدی مشکلی نداشته باشند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۲۰۵ هزار تن گندم در سطح استان اصفهان کشت شده است، تصریح کرد: تولید گندم در سطح استان اصفهان مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های موجود عملکرد کشاورزان استان قابل قبول است.

فیروزنیا با اشاره به اینکه در سال جاری‌ زراعی بیش از ۱۹۲ هزار و ۷۲۹ تن گندم آبی در سطح استان تولید شده است، افزود: در زمینه تولید گندم دیم هم استان اصفهان بیش از ۱۳ هزار و ۱۹۱ تن تولید داشته است.

وی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان ۱۹۵ هزار تن جوی آبی هم تولید شده است، تاکید کرد: یک هزار و ۵۰۰ تن جو دیم هم در سطح استان اصفهان تولید شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سطح برداشت جو آبی از ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان و سطح برداشت جو دیم از سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان بوده است.

وی با بیان اینکه بذر و کود یارانه ای برای کشت گندم و جو در سال جاری فراهم شده است، گفت: امیدواریم با تحویل است اقلام به کشاورزان و استفاده آنها در سال زراعی جدید شاهد افزایش تولید این دو محصول در سطح استان اصفهان باشیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha