۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
مدت معافیت از حق توقف در بارگیری و تخلیه ناوگان جاده‌ای به ۷ ساعت کاهش یافت
معاون حمل‌ و نقل وزارت راه‌ و شهرسازی:

مدت معافیت از حق توقف در بارگیری و تخلیه ناوگان جاده‌ای به ۷ ساعت کاهش یافت

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از کاهش مدت زمان معافیت از حق توقف در بارگیری و تخلیه ناوگان جاده‌ای از ۱۲ ساعت به ۷ ساعت خبر داد.

به گزارش بازار، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شورای عالی هماهنگی ترابری در راستای ایجاد انگیزه و مشوق برای جلوگیری از تاخیرها، ‌ افزایش بهره‌وری و ارتقاء میزان حمل‌ونقل مصوب کرد که مدت زمان ۷ ساعت جایگزین ۱۲ ساعت برای معافیت از حق توقف در بارگیری و تخلیه ناوگان جاده‌ای شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در جلسه دویست و بیست و چهارمین نشست شواری عالی هماهنگی ترابری وزارت راه و شهرسازی، چهار دستور در موضوعات حمل‌ونقل جاده‌ای، صدور مجوزها و نحوه فعالیت شرکت‌های نماینده کشتیرانی، لجستیک و پیشنهاداتی برای طرح در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در راستای بازنگری مقررات و ضوابط و ضرورت به‌روز رسانی آن‌ها مقرر شد بازنگری ضوابط مربوط به حمل‌ونقل بر عهده شورای عالی هماهنگی ترابری وزارت راه و شهرسازی باشد، بر همین اساس بازنگری مواد ۱۶ و ۱۷ شرایط عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی کالا(مصوبه نشست ۱۵۴ مورخ دی ماه ۷۴ و اصلاحات بعدی آن در نشست ۱۶۵ مورخ اسفند ۸۳) در خصوص مدت زمان معافیت از حق توقف در فرایند تخلیه و بارگیری ناوگان حمل بار جاده‌ای اولین دستور این نشست بود.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: شورای عالی هماهنگی ترابری در راستای ایجاد انگیزه و مشوق برای جلوگیری از تاخیرها، ‌ افزایش بهره‌وری و ارتقاء میزان حمل‌ونقل مصوب کرد که مدت زمان ۷ ساعت جایگزین ۱۲ ساعت برای معافیت از حق توقف دربارگیری و تخلیه ناوگان جاده‌ای در مدت زمان توقف شود. همچنین با توجه این مدت برای کامیون‌های یخچالی با توجه به حمل کالاهای فاسد پذیر به ۴ ساعت کاهش یافت.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاح بند ۷ ماده ۲ آیین‌نامه صدور مجوز و نحوه فعالیت شرکت‌های نمایندگی کشتیرانی در خصوص شرح وظایف این شرکت‌ها(مصوبه ۱۶۷ شورا مورخ بهمن ماه ۹۰) موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

وی افزود: با توجه به تداخل برخی از از موارد شرح وظایف شرکت‌های نمایندگی کشتیرانی با برخی شرکت‌های بین‌المللی و ایجاد ابهاماتی در این خصوص مقرر شد دبیرخانه شورا با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری انجمن‌ها و اصناف مرتبط، موارد دارای تداخل را احصا کرده و پیشنهادات اصلاحی خود را به شورای عالی هماهنگی ترابری ارائه کنند.

به گفته افندی‌زاده موضوع سومی که در این نشست مطرح شد، ‌بررسی فرایند ماده ۱۰ آیین‌نامه ستاد مراکز لجستیک کشور(مصوبه نشست ۲۰۲ شورا مورخ اردیبهشت ۹۷) بود.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۰ این آیین‌نامه فرآیند صدور، تمدید و ابطال مجوز ایجاد و بهره‌برداری مراکز لجستیک با تصویب ستاد تعیین خواهد شد، ‌افزود: در این نشست فرایند صدور مجوزها با توجه به فرایند طی شده در ستاد لجستیک کشور به نصویب شورای عالی هماهنگی ترابری رسید.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: در بخش دیگری از این نشست پیشنهاداتی در خصوص تامین زیرساخت‌های کلیدی، تجهیزات و تسهیلات شورا در ارتقاء عملکرد حمل‌ونقل بین‌المللی کشور برای تصویب در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت که در خصوص رفع موانع و تسهیل ترانزیت کشور بود تا بتوان حجم ترانزیت کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha