۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
یک گام تا اتمام پروژه مدارات باند ۲۹ چپ و تاکسی وی های فرودگاه بین المللی مهرآباد
رئیس اداره فرودگاه بین المللی مهرآباد خبر داد

یک گام تا اتمام پروژه مدارات باند ۲۹ چپ و تاکسی وی های فرودگاه بین المللی مهرآباد

رئیس اداره فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: طی عملیاتی نفس گیر کلیه مدارات باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد و تاکسی وی های مربوطه از باند ۲۹ راست به تاکسی وی A این فرودگاه انتقال پیدا کرد.

به گزارش بازار، حبیب عزیزی رئیس اداره فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: طی عملیاتی نفس گیر کلیه مدارات باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد و تاکسی وی های مربوطه از باند ۲۹ راست به تاکسی وی A این فرودگاه انتقال پیدا کرد.

این عملیات شامل حفاری و انتقال ۱۲ رشته کابل روشنایی مدارهای اصلی تغذیه باند ۲۹ چپ از منهول شمال باند ۲۹ راست به منهول جنوب تاکسی وی A (مجموعا به طول سه کیلومتر) بود که طی دو روز توسط تیم اداره مهندسی برق و روشنایی سطوح پروازی و با همکاری شرکت مهندسی نفت و گاز محمدیان، اکیپ فنی شرکت پیمانکار تعمیر و نگهداری نیرو شایان نشاط صورت گرفت.

رئیس اداره فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعلام این خبر، گفت: این مهم در جزیره خاکی بین دو تاکسی وی A۱ و A۲ طی دو روز در حالی اجرا شد که در حالت عادی نیاز به حداقل یک هفته کار مداوم داشت.

به گفته وی، موقعیت جغرافیایی پروژه فوق و وجود ترافیک سنگین پروازها در طرفین، حساسیت پروژه را به دلیل نیاز به همکاری و هماهنگی فی مابین برج مراقبت پرواز، مدیریت ایمنی و همکاران مجری پروژه چندین برابر کرد اما با همت متخصصان فرودگاه مهرآباد بدون هیچ وقفه پروازی به سرانجام رسید.

عزیزی ادامه داد: این پروژه در حوزه معاونت فنی مهندسی فرودگاه مهرآباد اجرا شد که در کنار آن ادارات خدمات و ماشین آلات جهت پر کردن محل حفاری نیز حضور داشتند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی با اشاره به سپری شدن آخرین روزهای اجرای بهسازی باند ۲۹ چپ، گفت: نصب ترانس ها و کابل های اولیه و ثانویه چراغ های باند و تاکسی وی ها، نصب تابلوهای ساین های باند و تاکسی وی، اجرای سرکابل های فشار متوسط، نظارت بر انتقال کابل های اولیه اتصال به پست ۱۱ و ۲۹ در محدوده استریپ A۲ و A۱ با هماهنگی برج مراقبت پرواز، نظارت بر کرگیری و نقشه برداری های مربوطه جهت نصب Shallow Base و همچنین تعیین نقاط محل نصب چراغ های پاپی ۲۹ چپ و نقشه برداری آنها از جمله اقداماتی است که در دستور کار بوده و به نظر می رسد با پیگیری ها و تلاش های مستمر، این پروژه مهم و حیاتی طی چند روز آتی تکمیل شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha