۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
اعزام مهارت آموزان ایرانی به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲

اعزام مهارت آموزان ایرانی به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲

آئین بدرقه تیم ملی مهارت برای مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

به گزارش بازار، چهل و پنجمین دوره اعزام مهارت‌آموزان به مسابقه جهانی مهارت ۲۰۲۲ امروز در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور رئیس این سازمان برگزار شد.

غلامحسین حسینی‌نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه گفت:‌امسال ۲۱ نفر در ۱۸ رشته برای مسابقات جهانی مهارت به کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش، کره‌جنوبی، سوئیس و انگلستان اعزام می‌شوند و مسابقات از سطح بالایی برخوردار است.

وی گفت:‌ امسال چهل و پنجمین دوره اعزام رقابت‌گران ایرانی به مسابقات جهانی مهارت است که ۱۹ دوره از آن در زمان جمهوری اسلامی انجام شده و بقیه قبل از انقلاب بوده است. امسال در ۱۸ رشته مسابقه‌گران حضور دارند که جمهوری اسلامی رکورددار تعداد رشته‌ها است. البته ما برای ۳۳ رشته افراد آماده کرده بودیم، اما، چون مسابقات که قرار بود ابتدا به صورت متمرکز در چین برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی به صورت غیرمتمرکز و در کشورهای متعدد برگزار می‌شود، بنابراین امکان اعزام ۲۱ نفر در ۱۸ رشته فراهم شد.

وی این را هم گفت:‌ برخی از رشته‌های مهارت‌آموزی به دلیل تحریم و مغایرت داشتن با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی امکان اعزام رقابت‌گر از سوی ایران ندارند. در این تیم افراد مختلفی از دانشجو، مهارت‌آموز، یک نفر خانم و ۲۰ نفر آقا و تعدادی مربی به همراه تیم اعزام می‌شوند. در برخی از رشته‌ها هم به دلیل تحریم و مسائل فرهنگی شرکت نمی‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مورد اینکه این افراد چه مراحلی را طی کرده‌اند تا اکنون اعزام می‌شوند گفت:‌این افراد در مسابقات شهرستانی، استانی و سپس در سطح ملی شرکت کرده و برای اردوی تیم ملی نفرات اول تا سوم برگزیده شده بودند که از بین آن‌ها نفرات برتر انتخاب شده‌اند.

به گفته وی، امسال ۵ رشته جدید تعمیر و نگهداری هواپیما، تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات سنگین راهسازی، پردازش ابری، امنیت سایبری و توسعه نرم‌افزارهای موبایل امسال برای اولین بار است که رقابت‌گر اعزام می‌شود در سایر رشته‌ها مانند راهکار نرم‌افزاری برای تجارت، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، طراحی صفحات وب، فناوری گرافیک، جواهرسازی، تهویه و تبرید الکترونیک، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، کنترل صنعتی و تأسیسات الکترونیکی نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی، زمان مسابقات ۱۰ روز طول می‌کشد و رقابت‌گران با رقبای خود از کشورهای دیگر رقابت می‌کنند. همچنین دانیال دزفولی‌نژاد یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقات گفت: در رشته فناوری‌های وب شرکت می‌کنم که خودم دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه اهواز هستم از سال ۹۲ با المپیاد مهارتی آشنا شده‌ام و تا کنون یک بار در کشور شرکت کردم. رتبه برنز گرفتم و الان به مسابقات جهانی اعزام می‌شوم.

همچنین حامد کارگرزاده گفت:‌در رشته شبکه فعالیت دارد و این چهارمین دوره مسابقات رقابت شرکت می‌کند و در حال حاضر به عنوان کارشناس همراه تیم حضور دارد در سال ۲۰۱۵ در مسابقات برزیل مدال برلیان در ۲۰۱۷ مدال نقره کسب کرده است.

یکی دیگر از رقابت‌گران این دوره دانشجوی معلولی بود که در زمینه طراحی نرم‌افزار موبایل شرکت کرده که در حال حاضر دانشجوی ترم سوم دانشکده مهندسی دانشگاه امیرکبیر است و به گفته وی از کودکی به رشته طراحی نرم‌افزار موبایلی علاقه پیدا کرده و به صورت خودآموز این مهارت را کسب کرده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha