۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
کارخانه جدید کاغذسازی در کشور راه اندازی می شود
عضو هیئت مدیره هلدینگ آینده پویا:

کارخانه جدید کاغذسازی در کشور راه اندازی می شود

ساری- عضو هیئت مدیره هلدینگ آینده پویا گفت: کارخانه جدید کاغذسازی باظرفیت ۲۴۰ هزار تن در کشور راه اندازی می شود.

 به گزارش خبرنگار بازار، رضا جلالی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران در سالن اجتماعات این شرکت با بیان اینکه شرکت چوب وکاغذ به عنوان بزرگترین کارخانه کاغذسازی خاورمیانه معروف است، گفت: سال آیندهکارخانه دیگری با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن کاغذ تحریر در کشور افتتاح می شود.

وی با تاکید براینکه چوب و کاغذ مازندران تاکنون دوران طلایی نداشته و باید به دوران طلایی بازگردد،افزود: شرکت آینده پویا و بانک ملی از چوب و کاغذ حمای خواهد کرد و تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان به این کارخانه کمک مالی کرده است.

چوب و کاغذ دیر یا زود واگذار می شود

عضو هیئت مدیره هلدینگ پویا با بیان اینکه فکر کارگر چوب و کاغذ هستیم، درباره واگذاری کارخانه صنایع چوب و کاغذ گفت: ما نمی خواهیم کارخانه را به قیمت ثبن بخس بفروشیم اما دیر یا زود و این کار باید انجام شود و نباید با این کارها و بهانه، روحیه کارگران را ضعیف کنیم.

وی با عنوان اینکه شرکت صنایع چوب و کاغذ تاکنون موفق نبوده است ، از شروع به کار هیئت مدیره جدید در این کارخانه خبر داد و گفت: تولید و جهش تولید از مهمترین برنامه ها است و رونق تولید در چوب و کاغذ در سال جاری پیگیری می شود.

جلالی با اظهار اینکه ۸۰۰ هکتار زمین در ارسباران برای تامین چوب خریداری و تامین شده است گفت:  در کار صنایع چوب کاغذ استان دخالت نخواهیم کرد اما بر کار مدیران نظارت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اولین چیزی که از هیئت مدیره می خواهیم، این که رونق و جهش تولید برای ما مهم است زیرا ظرفیت اسمی کارخانه ۱۷۶ هزار تن بوده درحالی که هنوز به ۵۰ درصد دست نیافتیم .

وی رفاه کارگران صنایع چوب و کاغذ و وصول مطالبات ارزی و ریالی کارخانه چوب و کاغذ را امری مهم بیان کرد و گفت: مطالبات باید محقق و وصول شود.

صنعت مازندران در کرونا کمتر آسیب دید

جهانگیر بایی لاشکی معاون توسعه و سرمایه گذاری صمت مازندران نیز در این جلسه گفت: بیش از ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی مازندران مربوط به صنایع غذایی است و یکی از دلایلی که در کرونا صنعت ما کمترین آسیب را دید به دلیل ارزش افزوده بالای صنایع غذایی است.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت سلولوزی در کشور، استان مازندران به عنوان قطب سلولزی مطرح است و رتبه اول را در کشور درایم و در حوزه کاغذ نیز دو واحد بزرگ در استان وجود دارد و صنعت و معدن استان کمک می کند تا چرخ های کارخانه چوب و کاغذ بچرخد.

چوب و کاغذ از ماده ۱۴۱ خارج می شود

مصطفی سعیدی مدیرعامل جدید صنایع چوب و کاغذ نیز با بیان اینکه ماده ۱۴۱ مانع بزرگی برای شرکت محسوب می شود، گفت: ظرف مدت کوتاهی از این ماده خارج خواهیم شد و به تولید توجه خواهیم کرد.

وی حوزه واردات و تامین نقدینگی را از برنامه ها بیان کرد و گفت: تولید را به مسیر اصلی آن باز می گردانیم و امنیت شغلی و اشتغال را حفظ می کنیم.

کد خبر: ۱۷٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha