۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
رگبار باران، تگرگ و رعد و برق در ۵ استان کشور
سازمان هواشناسی هشدار داد

رگبار باران، تگرگ و رعد و برق در ۵ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی، از رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید همراه با وقوع تگرگ طی فردا (۱۷ اردیبهشت) در پنج استان کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان هواشناسی کشور، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که این شرایط جوی فردا (۱۷ اردیبهشت) در جنوب آذربایجان غربی، غرب آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان و غرب کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب ناگهانی و تگرگ و صاعقه در این مناطق دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار خود تاکید کرده است که طی این مدت از هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت کوهنوردی خودداری شود. مدیریت سدها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب، روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

هشدار نارنجی به معنای آن است که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال دارد و خسارت‌های احتمالی را سبب می‌شود. این هشدار جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کد خبر: ۱۷٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha