۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق در اولویت قرار دارد
رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق در اولویت قرار دارد

سنندج – حسینی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان را یکی از اولویت ها در استان کردستان عنوان کرد.

سیدکمال حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های و استعدادهای استان کردستان در بخش های مختلف، عنوان کرد: تلاش در راستای تقویت ارتباط با اقلیم کردستان عراق در تمامی حوزه ها یکی از برنامه های اصلی در سطح کلان کشوری و استانی به شمار می رود.

وی ادامه داد: اقلیم کردستان عراق یکی از بازارهای بسیار خوب در راستای حضور هر چه بهتر کشورمان به شمار می رود و در همین راستا ما در استان کردستان به دلیل داشتن مرز مشترک با این منطقه، برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده ایم و انتظار می رود که در سایه حمایت های ادارات و سازمان های دولتی متولی امر بتوانیم این برنامه ها را دنبال و پیگیری کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با بیان اینکه کردستان یکی از استانهای بهره مند و دارای استعداد در زمینه های مختلف به شمار می رود، افزود: ما در زمینه های مختلف از جمله در بخش تولید محصولات کشاورزی، دامی، شیلات و عسل دارای رتبه های برتر در سطح کشور هستیم.

وی به استعدادهای استان کردستان در بخش معدن اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در استان کردستان ۱۸ نوع ماده معدنی استخراج می شود که در مواردی همچون طلا، آهن و سیلیس کردستان جزو استانهای برتر کشور به شمار می رود.

حسینی به برنامه های دولت در راستای راه اندازی زنجیره تولید آهن به عنوان یکی از طرح های اصلی پیشران اقتصادی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: با تکمیل و راه اندازی کامل این رنجیزه ضمن تحول در اقتصاد کردستان، فرصت بهتری برای افزایش صادرات به اقلیم کردستان عراق فراهم می شود.

وی به توانایی های کشورمان به ویژه استان کردستان در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندی به اقلیم اشاره کرد و گفت: ایران از نظر توانایی های فنی و مهندسی دارای ظرفیت های بی نظیری است و می توان از این ظرفیت در راستای کمک به توسعه اقلیم کردستان عراق بهره برداری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: در شرایط فعلی استان کردستان در زمینه های خدمات فنی و مهندسی در بخش ساختمان، راهسازی، راه آهن و ... دارای توانمندی های ویژه ای است و یکی از برنامه های اصلی ما برای توسعه و تقویت مناسبات با اقلیم کردستان عراق توجه به ظرفیت های این بخش می باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی سنندج در تلاش است تا ضمن معرفی ظرفیت های استان کردستان به طرف عراقی زمینه برای توسعه و تقویت مناسبات را فراهم کند، گفت: انتظار می رود که با نگاه ویژه دولت سیزدهم در این بخش شاهد اقدامات و فعالیت های بهتری باشیم.

حسینی افزود: حضور هر چه بهتر کشورمان در بازار اقلیم کردستان عراق را بهترین فرصت در راستای افزایش صادرات بوده و در کنار این مهم، بهره های اقتصادی این حضور به استانهای مرزنشین به ویژه کردستان خواهد رسید و به همین دلیل باید بیش از گذشته نسبت به این مسئله مهم با حساسیت برخورد شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha