۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
«طرح های بالادستی» لازمه موفقیت سیاست اجرایی دولت در بازار مسکن است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

«طرح های بالادستی» لازمه موفقیت سیاست اجرایی دولت در بازار مسکن است

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور گفت: موفقیت سیاست های اجرایی دولت، مانند وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی نیازمند تعیین تکلیف و ترسیم طرح های بالادستی در صنعت مسکن است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: عدم تعادل و نابسامانی بازار مسکن، ناشی از نبود یک رویکرد جامع و طرح های بالادستی در حوزه مسکن است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور افزود: هرگونه سیاست حمایتی دولتی از بخش دولت قابل تقدیر و ثمربخش است اما وعده ها باید برگرفته از طرح جامع مسکن باشد تا بتوانیم رنگ واقعیت به آن ببخشیم.

وی با بیان این که در یک فضای اجرایی مبهم، اگر بخواهیم وعده ای بزرگ را به سرانجام برسانیم، امری بسیار سخت است، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن دچار الگوهای مالی و اجرایی غلط و پراکندگی ها و جانمای اشتباه در سایت های پیشنهادی هستیم که این موارد موفقیت طرح ها را سخت و شاید غیرممکن می کند.

مرتضوی ادامه داد: هنگامی که طرح های بالادستی مسکن وجود ندارد، طراحی سایت ها، مکان ها و فضاها بر مبنای این مرجع نیست و اعمال سلایق مدیریتی اثربخشی رویکردهای اجرایی را ناکام می گذارد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور بیان کرد: برای آنکه جلوی انحرافات را بگیریم و بتوانیم هدایت مالی داشته باشیم، باید طرح جامع مسکن کشور را ترسیم کنیم؛ در غیر این صورت و با وجود تزریق منابع مالی گسترده، اهداف پیش بینی شده محقق نمی شود.

وی گفت: پراکندگی تصمیمات و رویکردها و نداشتن سیاست راهبردی در بخش تولید مسکن از مهم ترین دغدغه های فراروی صنعت ساختمان در کشور است.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha