۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
گلستانی ها نیمه نخست امسال ۲۷ هزار مترمربع فرش بافتند
رئیس اداره فرش صمت گلستان:

گلستانی ها نیمه نخست امسال ۲۷ هزار مترمربع فرش بافتند

گرگان- حسینی، رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بافندگان فرش دستباف گلستان در نیمه نخست امسال ۲۷ هزار و ۷۳۱ مترمربع فرش دستباف به وزن ۱۱۱ تُن تولید و روانه بازار داخلی و خارجی کرده‌ اند.

سیده‌ الهام حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در نیمه نخست سال جاری، مساحت و وزن فرش های بافته شده شامل فرش، تابلو فرش و گبه (زیرانداز) نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: بافندگان فرش دستباف گلستانی در شش ماهه نخست ۲۷ هزار و ۷۳۱ مترمربع فرش دستباف به وزن ۱۱۱ تُن تولید کرده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۵ هزار و ۶۲۲ مترمربع به وزن ۱۰۲ تُن بود.

حسینی در خصوص میزان صادرات فرش دستباف از استان هم گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۲ مترمربع از تولیدبافندگان فرش دستباف استان از جمله فرش، تابلو فرش و گبه (زیرانداز) به صورت چمدانی از گمرکات به کشورهای ایتالیا، لبنان، مکزیک و ژاپن صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال برای تامین نقدینگی بافندگان رقمی معادل ۲۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای حدود هزار بافنده پرداخت شد.

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۹۷۲ فقره پرونده در بخش مستقل به مبلغ ۱۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و در بخش پشتیبان هم ۱۵ نفر به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

گفتنی است در استان گلستان ۳۸ هزار بافنده فعالیت می کنند.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha