۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
تصویب لایحه ساماندهی تعطیلات باعث رونق گردشگری می شود
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

تصویب لایحه ساماندهی تعطیلات باعث رونق گردشگری می شود

اصفهان - شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تصویب لایحه ساماندهی تعطیلات باعث رونق گردشگری در سطح کشور می شود.

علی اصغر شالبافیان در حاشیه سفر به اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه صنعت توریسم و گردشگری و درآمدزایی از این طریق، یکی از سیاست های مهم اقتصادی دولت سیزدهم است و در راستای رسیدن به این هدف حرکت می کند.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی گردشگری ابراز داشت: بر مبنای این شعار مدیران و مسئولان حوزه گردشگری باید در راستای رفع مشکلات و چالش های موجود در راه فعالین این صنعت تلاش کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه های رونق گردشگری در ساخت و توسعه زیرساخت های اقامتی گردشگری است، تصریح کرد: در طول یکسال گذشته تلاش کردیم تا حضور و فعالیت بخش خصوصی در صنعت گردشگری پررنگ تر و رونق تر از گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فعالیت های وزارت میراث در دولت جدید توسعه همکاری های بین بخشی در صنعت گردشگری بوده است، گفت: تسهیل گری سازمان یافته هم از دیگر فعالیت های مهم وزارت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم بوده است.

ضرورت ساخت هتل‌ها و اقامتگاه های جدید در اصفهان

شالبافیان با بیان اینکه اصفهان یک استان پر ظرفیت در صنعت گردشگری است، تاکید کرد: باید این استان از هتل ها و اقامتگاه های جدید بهره مند باشد و بر این مبنا می تواند از ظرفیت اقامتگاه های بوم‌گردی به خوبی استفاده کند.

وی با اشاره به تدوین لایحه ساماندهی تعطیلات تاکید کرد: با تصویب این لایحه شاهد افزایش رونق گردشگری در شهرهایی مثل اصفهان هستیم که می تواند در طول سال این شهر پذیرای مسافران و گردشگران باشد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری صنعتی است که می تواند با تمام شرایط اقلیمی و جغرافیایی و محیطی و انسانی سازگار باشد، گفت: مثلا در منطقه شرق اصفهان بسیاری از مشکلات آن با توسعه گردشگری قابل رفع است.

وی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری باعث رونق این صنعت و اشتغال آفرینی در کشور می شود، اظهار داشت: در کشور بیش از یک هزار رویداد برگزار می شود که هر کدام از این رویدادها می تواند خوب یک عامل مهم در جذب گردشگر ایرانی و توریست خارجی باشد.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha