۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
رویکرد دولت توسعه بازارچه های مرزی در استان ایلام است
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

رویکرد دولت توسعه بازارچه های مرزی در استان ایلام است

ایلام- بهرام نیا، استاندار ایلام با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک ایلام با عراق، گفت: رویکرد دولت توسعه بازارچه های مرزی در استان ایلام است.

حسن بهرام نیا در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از مولفه های برجسته استان ایلام بحث امنیت پایدار این استان با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک است.

وی گفت: همین امنیت پایدار باعث رونق تردد مسافر، زائر و صادرات کالا از مرز مهران به عراق شده که نیاز است به این ظرفیت بزرگ برای توسعه استان توجه ویژه شود.

وی افزود: تجار و بازرگانان در مناطق مختلف کشور برای صادرات محصولات خود به کشور عراق معمولا مسیرهایی را انتخاب می کنند که از امنیت لازم برخوردار باشد و ریسک کمتری به لحاظ امنیتی داشته باشد.

گمرک مهران در رتبه اول صادرات به عراق

استاندار ایلام افزود: در بین ۱۲ گمرکی که در کشورمان با عراق وجود دارد، گمرک مهران در رتبه اول قرار دارد، همچنین گمرک مهران در مجموع در بین ۱۰۵ گمرک تمامی مرزهای کشور در رتبه نهم قرار دارد.

وی ادامه داد: در دولت جدید رویکرد این است در تعامل با استان های همجوار خود بتوانیم علاوه بر بحث پایانه مسافری و بحث گمرک، بازارچه های مرزی را رونق دهیم.

بهرام نیا بیان کرد: لذا در این رویکرد جدید به دنبال باز شدن مرزهای جدید هم چون مرز چیلات، چنگوله و هلاله شمالی هستیم که بتوانیم بحث خرید و فروش کالا در این بازارچه ها را داشته باشیم، ضمن بحث مسافری و گمرک را در کنار آن دنبال کنیم.

به دنبال تولید محصولاتی باشیم که خرید آنها در عراق نیاز است

وی عنوان کرد: مزیت این بازارچه ها این است که محصولاتی که در خود استان ایلام تولید تولید می شود می توانند در این بازارچه ها به طور مستقیم در معرض فروش قرار دهند.

استاندار ایلام اضافه کرد: راه اندازی این بازارچه ها در بحث اشتغال تاثیر نیز خواهد داشت، نکته حائز اهمیت اینکه باید به سمت توانمندسازی استان در بخش تولید صادرات محور حرکت کرد.

بهرام نیا اضافه کرد:باید در بحث بازاریابی در کشور عراق بیشتر فعال شویم، یعنی باید بررسی کرد که چه کالاهایی مورد نیاز عراق است، در استان ایلام به دنبال تولید محصولاتی باشیم که خرید آنها در عراق نیاز است.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha