۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
اقدامات شرکت بورس تهران در «هفته جهانی سرمایه‌گذار»
مدیر توسعه سرمایه‌گذاری شرکت بورس تهران تشریح کرد

اقدامات شرکت بورس تهران در «هفته جهانی سرمایه‌گذار»

مدیر توسعه سرمایه‌گذاری شرکت بورس تهران اقدامات این شرکت در «هفته جهانی سرمایه‌گذار» را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محبوبه جعفری مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به برگزاری ششمین دوره «هفته جهانی سرمایه‌گذار» اظهار کرد: ششمین دوره «هفته جهانی سرمایه‌گذار» ۱۱ تا ۱۷ مهر ماه سال جاری توسط سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) و با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس اوراق بهادار تهران و سایر ارکان بازار سرمایه ایران برگزار می‌شود.

جعفری ادامه داد: «هفته جهانی سرمایه‌گذار»، یک کمپین جهانی یک هفته‌ای است که کمیسیون بین‌المللی سازمان اوراق بهادار (IOSCO) برای افزایش آگاهی درباره اهمیت آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران برگزار می‌کند.

این مدیر ارشد در شرکت بورس تهران با اشاره به دو مفهوم اساسی در این کمپین جهانی تصریح کرد: تاب‌آوری سرمایه‌گذار و تامین مالی پایدار دو مفهوم اصلی در نظر گرفته شده آیسکو برای کمپین امسال است. در همین راستا، شرکت بورس اوراق بهادار تهران در تلاش است تا امسال نیز این کمپین را در راستای موضوعات و پیام‌های کلیدی آیسکو به نحوی مطلوب‌تری برگزار کند.

او با اشاره به اینکه شرکت بورس تهران در این هفته اقدامات خود در حوزه آگاهی و اطلاع‌رسانی مفاهیم سواد مالی به عموم مردم را به نمایش می‌گذارد، گفت: تولید محتواهای جذاب و متنوع در خصوص سواد مالی و انتشار آنها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و انتشار بروشورهای مفاهیم مالی از جمله اقدامات در دست اجراست.

جعفری اذعان کرد: آموزش سواد و مفاهیم مالی نه تنها به رفع نیازهای مالی اقشار مختلف مردم در مراحل گوناگون زندگی کمک می‌کند، بلکه در مواقعی که بازارهای مالی پر نوسان می‌شوند، آنها را از اتخاذ تصمیم‌های زیان بار دور نگه می‌دارد.

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری شرکت بورس تهران خاطرنشان کرد: در راستای پیام‌های کلیدی پیشنهادی IOSCO برای کمپین امسال، این شرکت بر ارتقای دانش سرمایه‌گذاران متمرکز می‌شود تا ریسک‌های ذاتی موجود در فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کند تا همه سرمایه‌گذاران با اعتماد و اطمینان بیشتری در بازار حضور داشته باشند.

این مدیر ارشد در شرکت بورس تهران در انتهای گفت‌وگوی خود با «سنا» ابراز کرد: مجموعه بازار سرمایه ایران در تلاش است با پیروی از اهداف «کمیته خرد سرمایه‌گذاران (C۸)» آیسکو از طریق ارائه برنامه‌ها و آموزش‌های سواد مالی با فهم آسان و قابل دسترس عموم مردم، زمینه‌ای را فراهم کند تا تمامی علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، آگاهانه اقدام به سرمایه‌گذاری و درنتیجه، تصمیم‌های مالی سنجیده و به دور از هیجانی اتخاذ کنند.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha