۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
محدودیت در واردات زیتون| بدهی شورای ملی زیتون پرداخت شد
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

محدودیت در واردات زیتون| بدهی شورای ملی زیتون پرداخت شد

رشت- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تکمیل زنجیره ارزش تولید روغن زیتون را ضروری دانست و گفت:واردات زیتون باید محدود شود.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان،محمدمهدی برومندی ضمن بر شمردن اهمیت محصول زیتون به عنوان یکی از محصولات باغبانی عنوان نمود؛ در باغبانی ۳۶ محصول داریم که برای این محصولات به صورت مجزا دفتری تشکیل نشده است و اهمیت محصول زیتون به میزانی بوده است که مجری برای این محصول انتخاب شده است.

برومندی اظهار داشت: دولت به این محصول اهمیت بسزایی قائل است تا جایی که در سفر ریاست محترم جمهور به شهرستان طارم برای نخستین بار برای کشت زیتون در اراضی شیبدار اعتباری مجزا تخصیص داده شد و نیز برای اصلاح و احیاء باغات کشور در این خصوص اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در دولت سیزدهم بدهی سنوات گذشته ما به شورای ملی زیتون واقع در اسپانیا را پرداخت شده است گفت؛ در سال آتی ریاست دوره ای شورای بین المللی زیتون دنیا از آن ایران و آقای ساداتی نژاد رئیس این شورا خواهد بود.

معاون امور باغبانی گفت: ما با یک تولید بسیار خوب مواجه هستیم که می بایست از تولید و استمرار برخوردار باشد و تکمیل زنجیره ارزش جهت تولید روغن زیتون را برنامه ریزی و حمایت کنیم و در شورای راهبردی و سیاستگذاری در کشور به مسئله تغذیه توجه کنیم.

وی بر اعطای تسهیلات در گردش برای صنایع تبدیلی و تکمیلی و بر محدودیت در واردت نه ممنوعیت واردات و بر اجازه صادرات روغن زیتون تاکید کرد.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha