۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
تولید خودروی ناقص به صفر رسیده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید خودروی ناقص به صفر رسیده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تلاش برای پیگیری و ثبت کد رهگیری بر روی کالاها به منظور مباره با قاچاق خبر داد و گفت: تولید خودروی ناقص به صفر رسیده است.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ثبت کد رهگیری بر روی کالاها، اظهار کرد: به عنوان مثال از ابتدای امثال تا کنون ۱۸ میلیون کد رهگیری بر روی انواع لوازم خانگی ثبت شده و بر این اساس می‌توانیم به راحتی تشخیص دهیم که کدام کالا قاچاق است و کدام نیست.

وی همچنین با بیان اینکه لوازم یدکی خودرو و سیگار از دیگر اقلامی است که تلاش برای ثبت کد رهگیری بر روی آنها انجام شده گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۸۰ میلیون کد رهگیری بر روی لوازم یدکی خودرو ثبت شده است که این اقدام علی‌رغم جلوگیری از ورود و توزیع کالای قاچاق و بی کیفیت، به تولید با کیفیت خودرو نیز کمک می‌کند.

فاطمی امین در ادامه به اقدامات مثبت انجام شده در حوزه تولید خودرو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولید خودروی ناقص به صفر رسیده است و این در صورتی است که در آذرماه سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان وجود داشت.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید در شرکت خودروسازی سایپا در حال حاضر خودروهای این شرکت بدون قرعه‌کشی به متقاضیان عرضه می‌شود و در شرکت ایران خودرو نیز اتومبیل تارا به‌زودی از قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

وزیر صمت با یادآوری نمایشگاه اتومبیل مسکو و حضور موفقیت‌آمیز شرکت‌های ایرانی در آن نمایشگاه گفت: ۵۰ غرفه از ۵۵۰ غرفه آن نمایشگاه متعلق به شرکت‌های ایرانی بود که در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار امضا شد.

فاطمی امین افزود: این در صورتی است که ارزش کل صادرات ایران به روسیه در سال گذشته ۵۸۰ میلیون دلار بود، اما در حال حاضر تنها ارزش صادرات خودرویی ایران به روسیه بیش از کل صادرات در سال گذشته است.

وزیر صمت با تاکید بر تلاش برای افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: نخست خود خودروسازان باید در این عرصه گام‌های موثری بردارند و از طرفی تولید محصولات جدید و همچنین فعال شدن در عرصه قطعه‌سازی می‌تواند کمکی به افزایش کیفیت تولید کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha