۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
افزایش ۱.۵ برابری تولید خودرو در نیمه دوم سال جاری
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت عنوان‌ کرد

افزایش ۱.۵ برابری تولید خودرو در نیمه دوم سال جاری

معاون صنایع وزارت صمت از افزایش ۱,۵ برابری تولید خودرو در نیمه دوم امسال خبرداد و افزود: با این اقدام، عرضه به اندازه کافی وجود خواهد داشت و از طرفی با انجام واردات نیز بازار متعادل می شود.

به گزارش بازار، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با حذف سامانه یکپارچه خودرو با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو مصاحبه کرد.

منطقی با بیان اینکه سامانه یکپارچه خودرو حدف نشده گفت: در یک مقطعی تصمیم گرفته شد که همه خودروسازان اطلاعات خود را در یک سامانه ثبت کنند تا طبق تعهدات خود عمل کنند و خودرو را سروقت تحویل دهند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات جامع در این سامانه برای قرعه کشی متمرکز نیز از همین اطلاعات استفاده می شد اما بعد از سه دوره قرعه کشی و همچنین با افزایش تولید و عرضه خودرو دیگر برای خرید خیلی خودروها صفی وجود نداشت.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت خاطرنشان کرد: پس از سه دوره قرعه کشی، به این جمع بندی رسیدیم که کل خودروسازان خودشان می توانند خودرو را عرضه کنند به ویژه خودروسازی سایپا که برای هیچ یک از محصولاتش صفی وجود ندارد.

منطقی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد محصولات از قرعه کشی خارج شدند گفت: با توجه به افزایش عرضه هر کسی می تواند خودرو را به طور مستقیم از خود شرکت خودروساز و یا بورس تأمین کند.

این مقام مسئول از افزایش ۱,۵ برابری تولید خودرو در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه اول سال خبرداد و افزود: با این اقدام، عرضه به اندازه کافی وجود خواهد داشت و از طرفی با انجام واردات نیز بازار متعادل می شود.

منطقی در مصاحبه با رادیو گفت و گو عنوان کرد: در سال آینده نه تنها صفی برای خرید خودرو وجود نخواهد داشت بلکه خیلی خودروسازان باید محصولات خود را به صورت نقد و اقساط عرضه کنند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت درمورد خصوصی سازی شرکت های خودروساز گفت: همه خودروسازان طبق قانون تجارت خصوصی هستند اما بخشی از سهام دو خودروساز بزرگ در اختیار دولت است که در این راستا کارگروه مشترکی بین وزارت صمت و وزارت اقتصاد تشکیل شد تا این سهام هم واگذار شود اما واگذاری سهام نباید طوری باشد که وضع فعلی بدتر شود.

وی از افزایش ظرفیت قطعه سازی با همیت قطعه سازان و ورود دانش بنیان ها به این عرصه سخن گفت و افزود: ما تمرکز را بر افزایش تولید قطعات با فناوری پیشرفته و دقیق تر قرار دادیم و یقینابراین تحول جدی را در این بخش ایجاد کردیم که اثرات آن در آینده بیشتر پدیدار خواهد شد.

منطقی تولید خودروهای جدید با امکانات و کیفیت بالاتر و قیمت مناسب را تا تیرماه سال آینده پیش بینی کرد و اظهارکرد: تا سال ۱۴۰۴ هم قرار است که خودروهای رقابتی تولید کنیم.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha