۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
رئیس‌جمهور آمریکا:

تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم

بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از اغتشاشگران، از قصد ایالات متحده برای اعمال تحریم‌های ضد ایرانی جدید خبر داد.

به گزارش بازار، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه (سوم اکتبر) در بیانیه‌ای در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران، گفت که ایالات متحده تحریم‌های جدیدی علیه مقامات ایران که به ادعای او واشنگتن آن‌ها را در «خشونت علیه معترضان» دخیل می‌داند، اعمال خواهد کرد.

او در این بیانیه که در وبسایت کاخ سفید منتشر شد، با گرفتن ژست انساندوستانه مدعی شد: گزارش‌ها درباره تشدید سرکوب خشونت‌آمیز معترضان صلح‌جو در ایران، از جمله دانش‌آموزان و زنان که خواستار حقوق برابر و کرامت انسانی خود هستند، به شدت من را نگران کرده است.

بایدن در ادامه موضع مداخله‌جویانه خود، افزود: این هفته، ایالات متحده هزینه‌های بیشتری علیه عاملان خشونت علیه معترضان صلح‌جو اعمال خواهد کرد. ما به پاسخگو کردن مقامات ایرانی و حمایت از ایرانی‌ها برای اعتراض آزادانه ادامه خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از این بیانیه ادعا کرد که «ایالات متحده دسترسی ایرانی‌ها به اینترنت را از جمله از طریق تسهیل دسترسی بیشتر به پلتفرم‌ها و خدمات ایمن و خارجی، آسان‌تر می‌کند» و در ادامه اتهامات ضد ایرانی خود گفت: ایالت متحده همچنین مقامات و نهادهای ایرانی مثل پلیس (امنیت) اخلاقی را که مسئول به کارگیری خشونت برای سرکوب جامعه مدنی هستند، پاسخگو می‌داند.

پیش‌تر هم وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. آمریکا در بیانیه قبلی، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ خانم «مهسا امینی» مسئول خوانده بود.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha