۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
گردشگری ایران بیمار است
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

گردشگری ایران بیمار است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به هفته گردشگری گفت: جایگاه فعلی گردشگری در تهران شایسته نیست.

به گزارش بازار، عزت الله ضرغامی  با بیان اینکه گردشگری ایران بیمار شده است، گفت: اگر سرمایه گذاری برای آن صورت گیرد حال بیماران دیگر را نیز خوب می‌کند و ارزش سرمایه گذاری را بالا می‌برد.

ضرغامی  ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ تفاهم نامه با تمامی دستگاه‌های متولی منعقد شده است تا بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی را در کشور سامان دهیم.

باید برای رونق مراکز  گردشگری اقدامی جدی کرد
وی با اشاره به کمک شهرداری تهران برای حل مشکل گردشگری گفت: در بستر توانایی که شهرداری تهران دارد می‌توان گردشگری را سامان داد تهران باید قطب گردشگری کشور باشد و تهران در این حوزه نیز رشد چشمگیری داشته است و ۸۰ درصد مراکز اقامتی پایتخت در نوروز اشغال شده بودند.

ضرغامی افزود: البته توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیز اهمیت دارد و باید برای رونق مراکز اقدامی جدی کرد و بر همین اساس طرح گردشگری ارزان قیمت در حال انجام است.

تهران نمای گردشگری ندارد
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: دو ماه است که چهره شهر مخصوص به عزا و المان‌های عزاداری است، اما با وجود اینکه ماه محرم تمام شده، هنوز بنرهای سیاه باقی مانده است مردم تهران نیاز دارند تا پس از اتمام ماه عزا و شروع ماه ربیع شاهد شادی باشند.

وی گفت: اگر شهرداری تهران به وزارت گردشگری تابلوهایی اختصاص دهد ما می‌توانیم روی تابلوها شادی‌ها را نشان دهیم و مراکز فرهنگی را معرفی کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه تهران نمای گردشگری ندارد، گفت: در حوزه حمل و نقل تهران اتوبوس‌هایی که بتوانند گردشگر را در تهران جا به جا کنند و محیط‌های فرهنگی را نشان دهد وجود ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دانش آموزان ما خوراک ندارند طی چند روز اخیر تصاویری از مدارس دخترانه منتشر شد که باید ریشه‌یابی شوند ما با بدنه جوان خود چقدر ارتباط داریم؟ دانش آموزان باید ۲۰ درصد وقت خود را بیرون از مدرسه و در اردو و گردشگری بگذرانند، اما این کار را انجام نداده ایم.

وی بیان کرد: در راهپیمایی غدیر شاهد این بودیم که زنان بی‌حجاب و حتی دخترانی که روسری برسر نداشتند شرکت کرده بودند و باید از این همدلی‌های سیاسی و فرهنگی استفاده کنیم تا تهران بهشت ایران شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha