۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶
 «انتقام» آمریکا از عربستان در صورت کاهش تولید اوپک
مقام آمریکایی خواستار شد؛

«انتقام» آمریکا از عربستان در صورت کاهش تولید اوپک

رو خانا در یک مصاحبه تلفنی با CNN گفت: اقدام عربستان فراتر از حد اعتدال است. آنها به طور مشخص جیب مردم آمریکا را تخلیه و اقتصاد را بی ثبات می‌کنند. این بسیار وحشتناک است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، رو خانا، نماینده آمریکا، از کاخ سفید خواست در صورت کاهش تولید اوپک و متحدانش برای افزایش قیمت ها، از عربستان سعودی انتقام بگیرد.

خانا که به مواضع شدید خود در انتقاد از کارنامه بشردوستانه پادشاهی مشهور است، ادامه داد: این وحشتناک است. باید با سعودی ها به شدت برخورد شود. آنها یک قدرت درجه سوم هستند. ما قدرتمندترین کشور جهان هستیم. من نمی دانم چرا ما آنها را چاپلوسی می‌کنیم.» با فراخوانی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به عربستان سعودی اعلام کرد که ایالات متحده عرضه قطعات یدکی هواپیما به این کشور را قطع خواهد کرد و از فروش ریتون و بوئینگ به این کشور جلوگیری خواهد کرد.

خانا افزود که عربستان سعودی متحدان ما نیستند. آنها به مردم آمریکا آسیب می‌رسانند و ما باید با آنها سرسخت باشیم. رئیس جمهور باید روشن کند که ما عرضه آنها را قطع می‌کنیم. ما می‌توانیم نیروی هوایی آنها را در یک روز روی زمین بگذاریم.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha