۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
«زاهدی‌ وفا» وزیر نشد؛ سیستم شمارش هیات رئیسه مجلس، عدم اعتماد گرفت!
با بازخوانی سه باره رای مجلس؛

«زاهدی‌ وفا» وزیر نشد؛ سیستم شمارش هیات رئیسه مجلس، عدم اعتماد گرفت!

در حالی که ابتدا اعلام شد که با رأی نمایندگان مجلس «محمدمهدی زاهدی وفا» به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده اما ظاهرا سه بار بازخوانی مجدد آرا، کار دست زاهدی وفا داد.

به گزارش بازار، امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهر ماه) جلسه بررسی سوابق و برنامه‌های محمدهادی زاهدی وفا، گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابتدا به زاهدی وفا برای تصدی این وزارتخانه رأی اعتماد دادند. اما با بازخوانی آرا، وی وزارت را از دست داد.

در هر حال نمایندگان مجلس به زاهدی وفا برای تصدی وزارت خانه کار اعتماد نکردند.
در حالی که در ابتدا و در پی اعلام برخی رسانه‌ها عنوان شد که «زاهدی وفا به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شد» پس از بازشماری آرا مشخص شد که زاهدی وفا با اختلاف یک رأی نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد؛ بدین‌وسیله این خبر اصلاح شد.

زاهدی وفا در حالی رای عدم اعتماد گرفت که مخالفان سرسختی در مجلس داشت. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس، یکی از مخالفان وی، در صحن مجلس با بیان اینکه دارایی وزیر پیشنهادی کار حداقل سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است تاکید کرد که وزیری که قرار است از حقوق محرومان دفاع کند نباید سرمایه دار باشد.

در جلسه امروز مجلس به دلیل اختلاف در شمارش آرا، سه نوبت آرای مأخوذه وزیر پیشنهادی کار مورد شمارش قرار گرفت و سرانجام محمد باقر قالیباف که ریاست مجلس را برعهده داشت اعلام کرد: او نتوانست از مجلس برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأی اعتماد کسب کند.

‌براساس آرا اعلام شده، «زاهدی‌وفا» با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع وزیر کار نشد.

کد خبر: ۱۷۸٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha