۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا| مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان ایجاد می شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد

سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا| مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان ایجاد می شود

ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا به سر می برد و این بندر راهبردی باید مورد توجه و تمرکز ویژه قرار گیرد تا سواحل از محرومیت خارج شوند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: دریادار «شهرام ایرانی» در مراسم روز جهانی دریانوردی که در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شده بود با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دریا استفاده کامل کنیم چرا که موضوع پساپس کرانه جایگاه ویژه ای پیدا کرده است گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت دریا استفاده کامل کنیم می توانیم در حوزه معیشت و غذا با استفاده از اقتصاد دریامحور تحول ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هم در شمال و هم در جنوب محصور در حوزه آبی هستیم پس بنابراین نباید فقط در یک روز برای گرامی داشتن روز دریا دور هم جمع شویم.

مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان با تمرکز بر اقیانوس هند ایجاد می‌شود. یعنی قرار است در یک همکاری مشارکتی مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند افتتاح شود

دریادار ایرانی در ادامه با تاکید بر اینکه بخش امنیت دریا به عهده ارتش است و امروز با افتخار می گویم پنج ناوگان رزمی در عمق دریا مشغول ماموریت هستند خاطر نشان کرد: مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان با تمرکز بر اقیانوس هند ایجاد می‌شود. یعنی قرار است در یک همکاری مشارکتی مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند افتتاح شود.

وی تصریح کرد: امنیت در دریا برقرار است و سه ناوشکن تمام ایرانی به صورت همزمان در پهنه های اقیانوسی در حال اجرای ماموریت حفظ امنیت هستند. و باز هم تاکید می کنم که بحث پسکرانه در دریاها باید جدی گرفته شود و از ظرفیت پسکرانه‌ها باید حداکثر استفاده را کنیم.

دریادار ایرانی افزود: به زودی در چابهار میزبان اجلاس مهمی هستیم و همینطور افتخار داریم که جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی نیروی دریایی، ریاست دو کمیته را در این اجلاس بر عهده دارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha