۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
وضعیت دریایی با قانون خدمات کشوری منجمد شد| یک سال است می گوییم به کشتی «رو - رو» نیاز داریم
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

وضعیت دریایی با قانون خدمات کشوری منجمد شد| یک سال است می گوییم به کشتی «رو - رو» نیاز داریم

صفایی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه وضعیت دریایی با قانون خدمات کشوری منجمد شده است گفت: یکسال است می گوییم کشتی «رو - رو» نیاز داریم اما ابزار آن در اختیار ما نیست.

بازار؛ گروه راه و مسکن: «علی اکبر صفایی» در مراسم روز جهانی دریانوردی که در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد با انتقاد از عدم بورسیه دانشجویی دریایی طی قانون خدمات کشوری گفت: وضعیت دریایی با قانون خدمات کشوری منجمد شده است، قانونی که اعمال شد در حوزه تخصصی دریایی تاثیر گذاشته، درحالیکه آینده کشتیرانی به حضور نیروی انسانی نیازمند است، پیش بینی می کنیم در صورت عدم و معافیت بخش دریایی از قانون خدمات کشوری، در ۱۵ سال آینده دریانورد نخواهیم داشت.

سازمان بنادر و دریانوردی باید محور حوزه دریایی باشد

معاون وزیر راه و شهرسازی در حالی  از تعدد سازمان‌های مختلف در بخش دریا انتقاد کرد که معتقد است سازمان بنادر و دریانوردی باید محور حوزه دریایی باشد.

یکسال است می گوییم به کشتی «رو - رو» نیاز داریم اما ابزار آن در اختیار ما نیست و مشخص هم‌ نیست کدام سازمان قرار است تامین کننده این کشتی ها باشد

وی افزود: یکسال است می گوییم به کشتی «رو - رو» نیاز داریم اما ابزار آن در اختیار ما نیست و مشخص هم‌ نیست کدام سازمان قرار است تامین کننده این کشتی ها باشد.

صفایی با اشاره به اینکه اکنون در بنادر کشور و در بخش کالاهای اساسی بیش از شش میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی موجود است خاطر نشان کرد: از معاون اول ریاست جمهور خواستیم تا تعدد سازمان در حوزه دریا را حل و فصل کند و مجموعه دریا یک محور و متولی داشته باشد چرا که مسوولیت بخش دریایی را می پذیریم.

در بندرعباس تصمیم داریم منطقه گردشگری بزرگ دریایی ایجاد کنیم تا سه بندر دریایی در هرمزگان به مرکز بزرگ گردشگری دریایی تبدیل شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر دریایی از ابتدای سال از دریاها استفاده کرده اند و در بندرعباس تصمیم داریم منطقه گردشگری بزرگ دریایی ایجاد کنیم تا سه بندر دریایی در هرمزگان به مرکز بزرگ گردشگری دریایی تبدیل شود.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری ۵۳ هزار تردد کشتی در بنادر ثبت شده که با ایمنی کامل وارد بنادر شده و از بنادر کشور خارج شده اند.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha