۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
پایان ماموریت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد

پایان ماموریت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

­سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ ماموریت سامانه یکپارچه قرعه کشی، ایجاد شفافیت در عرضه و تقاضا، حذف رانت و تنظیم بازار بود که با ایفای این نقش، ماموریت آن به پایان رسید.

به گزارش بازار، امید قالیباف افزود: هر چند سامانه یکپارچه قرعه کشی دیگر موضوعیت ندارد اما قرعه کشی فقط در مورد محصولات ایران خودرو  انجام می شود.

وی گفت: با افزایش تولید در صنعت خودرو، طرح های بیشتری از قرعه کشی خارج شد و در حال حاضر فقط برخی محصولات ایران خودرو، در قرعه کشی عرضه می شود.

مشاور وزیر صمت با اشاره به رشد ۶ درصدی صنعت خودرو در ۶ ماهه نخست امسال افزود:‌ عملکرد خودروسازان بخش خصوصی،‌ در شش ماهه ۱۴۰۱ , تولید ۸۰ هزار و ۲۵۱ دستگاه بود که در مقایسه با  تولید ۳۲ هزار و ۸۵۰ دستگاه مدت مشابه سال قبل، رشد زیادی داشت.

وی ادامه داد: در همین مدت ایران خود رو و سایپا نیز، ۴۰۲ هزار و  ۸۶۶ دستگاه خودرو کامل تولید کرده اند که در مقایسه با تولید  ۱۰۵ هزار و ۳۰۳ دستگاه مدت مشابه  سال گذشته رشد ۲۸۳ درصدی دارد

قالیباف گفت:‌ با توجه به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل،‌ مقرر شد در هر نوبت قرعه کشی به جای ۱۰ درصد، ۲۰ درصد به سهمیه جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص یابد.
 
سخنگوی وزارت صمت در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا نیز افزود:  وزارت صمت شرایط عرضه خودرو در بورس را هم به سازمان بورس و هم به خودروسازان ابلاغ کرده است که از جمله آن،  رعایت ۵۰ درصدی فروش محصولات با قیمت کارخانه در طرح جوانی جمعیت است.
 
قالیباف ادامه داد:  فروش خودرو  توسط خودروسازان به معنای نبود نظارت بر آنها نیست و سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان بر قرآیند قیمت وفروش نظارت دارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha