۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
 روبل؛ جانشین رسمی هریونیا در مناطق سابق اوکراین

روبل؛ جانشین رسمی هریونیا در مناطق سابق اوکراین

روبل در مناطق سابق اوکراین به واحد پول رسمی تبدیل خواهد شد و هریونیای اوکراین تا ۳۱ دسامبر جهت پرداخت پذیرفته می‌شود.

به گزارش بازار، قرار است روبل روسیه به واحد پول رسمی جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپاروژیه، مناطق سابق اوکراین که در اوایل هفته جاری در همه‌پرسی به روسیه رای دادند، تبدیل شود. به گفته سرویس مطبوعاتی کمیته ساخت و ساز و قانونگذاری دومای روسیه، هریونیای اوکراین برای پرداخت در مناطق تا ۳۱ دسامبر پذیرفته خواهد شد. با این حال، از اول ژانویه، روبل تنها ارز مورد پذیرش خواهد بود.

روبل واحد پول رسمی در مناطق جدید روسیه خواهد بود. تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، هریونای اوکراین برای پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی پذیرفته می‌شود. روز یکشنبه این سرویس مطبوعاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بانک روسیه این اختیار را خواهد داشت که ویژگی‌های عملکرد مؤسسات مالی اعتباری و غیر اعتباری را تعیین کند.

دونتسک و لوهانسک از کیف جدا شدند و در عمل از سال ۲۰۱۴ سرزمین‌های مستقلی بودند. خرسون و زاپاروژیه در اوایل سال جاری استقلال خود را از اوکراین اعلام کردند. در همه پرسی که بین ۲۳ و ۲۷ سپتامبر برگزار شد، هر چهار منطقه به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند.

روز یکشنبه دادگاه قانون اساسی روسیه اعلام کرد که معاهدات مربوط به الحاق این مناطق به روسیه مطابق با قانون اساسی است و گام بعدی برای پیوستن آن‌ها به روسیه، تصویب اسناد توسط هر دو پارلمان روسیه است.   انتظار می‌رود که رای‌گیری در این خصوص در روزهای آینده به تصویب برسد.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha