۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
۲.۵ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان کردستانی پرداخت می شود
رئیس جهاد کشاورزی کردستان:

۲.۵ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان کردستانی پرداخت می شود

کردستان - رئیس جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۱۰ خرید تضمینی گندم کشور در سال زراعی جاری از این استان انجام می شود، گفت: در نتیجه این اقدام دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فرید سپری امروز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران ادارات جهاد کشاورزی سطح استان که در سالن جلسات این سازمان تشکیل شد، اظهار داشت: سال گذشته رشد اقتصادی کشور در بخش کشاورزی ۷.۵ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: این میزان رشد اقتصادی در شرایط تحریم و وضعیت منفی درآمد نفتی ایجاد شده که  بیانگر جایگاه ویژه بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۸۲ درصد انرژی غذایی هر فرد ایرانی سال گذشته از بخش کشاورزی تامین شده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی امسال به دنبال افزایش این میزان به ۸۵ درصد است.

سپری گفت: امسال قرار است  ۱۰ درصد خرید تضمینی گندم کشور در کردستان انجام شود که با این اقدام دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول وارد استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کردستان رتبه دوم خرید گندم در کشور را دارد، یادآور شد: سال گذشته بابت خرید تضمینی بیش از یک میلیون تن گندم در این استان، یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان پول به حساب کشاورزان واریز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد پروتئین کشور از گندم تامین می شود،  اظهار داشت: باید با تمام توان برای تولید با کیفیت این محصول و مبارزه با آفت سن گندم در استان تلاش کنیم.

کد خبر: ۱۷٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha