۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
۵۰ درصد واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی ایلام فعال هستند
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

۵۰ درصد واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی ایلام فعال هستند

ایلام- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، ۵۰ درصد واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند.

موسی حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در کل استان ۱۴ ناحیه و شهرک صنعتی شامل ۷ ناحیه صنعتی و ۷ شهرک صنعتی فعال هستند.

وی گفت: تعداد کل طرح‌های شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام ۷۷۱ طرح است که بیشتر آنها به بهره برداری رسیده اند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فعال هستند و مابقی واحدها به دلایلی غیرفعال یا نیمه فعال هستند.

حاتمی بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی استان شامل سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی است که از طریق اعطای تسهیلات به این واحدها می توان واحدها را احیاء کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی نیز مشکل مواد اولیه و تامین مواد اولیهو برخی از واحدها نیز مشکلات شراکتی دارند.

بحث مشکل زمین برای اجرای طرح های صنعتی

وی گفت: کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی با توجه به تورم باعث می شود که میزان نقدینگی برای تامین مواد اولیه به چالش تبدیل شود.

وی بیان داشت: شرکت شهرک های صنعتی وظیفه ایجاد زیرساخت را در شهرک ها و نواحی صنعتی دارد، در حال حاضر تمامی زیرساخت ها تا حد امکان در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام اضافه کرد: تمامی زمین های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده  و در بعضی از شهرک های صنعتی با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی گفت: در حوزه شمال ایلام به دلیل طبیعت کوهستانی و جنگلی، متاسفانه بحث مشکل زمین وجود دارد، در حال حاضر نیز در حال پیگیری و جانمایی و توسعه شهرک‌ها هستیم که بتوانیم در اولین فرصت این مشکل را مرتفع کنیم.

حاتمی افزود: واحدهای بسیار خوب و فعالی در سطح  شهرک ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد که تولیدات آن‌ها صادرات محور است.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha