۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
پویش نه به پرداخت قبوض انرژی در انگلیس

پویش نه به پرداخت قبوض انرژی در انگلیس

پویش «نه به پرداخت قبوض انرژی» در انگلیس در حال شدت گرفتن است و تاکنون ۱۹۳ هزار نفر به آن پیوسته اند.

به گزارش بازار، پویش «نه به پرداخت قبوض انرژی» در انگلیس در حال شدت گرفتن است و تاکنون ۱۹۳ هزار نفر به آن پیوسته اند.

در گزارش گاردین آمده است: بیش از ۱۹۳ هزار نفر از شهروندان انگلیس خود را متعهد کرده اند چنانچه یک میلیون انگلیسی از پرداخت قبض‌های انرژی خود اجتناب کنند، آن‌ها نیز این کار را خواهند کرد.

در ابتدا، شرکت کنندگان در پویش «نه به پرداخت قبوض» متعهد شده بود چنانچه تعداد افراد به یک میلیون نفر برسد از اول اکتبر - یعنی زمانی که سقف قیمتی تعیین شده توسط اداره بازارهای برق و گاز (Ofgem)، مسئول نظارت بر بهای انرژی در انگلیس، قرار است افزایش یابد - قبض‌های خود را پرداخت نکند. ترتیب دهندگان این پویش استدلال کردند که این تعداد مانع بروز پیامد برای افراد می‌شود.

این سقف قرار بود از روز شنبه ۸۰ درصد افزایش یابد و به ۳۵۴۹ پوند برسد و سپس در ژانویه به ۵۴۰۰ پوند برسد. در عوض، تحت ضمانتی که لیز تراس در مورد بهای انرژی داده، میانگین قبض سالانه به مدت دو سال به ۲۵۰۰ پوند محدود می‌شود.

هدف یک میلیون نفری این گروه هنوز محقق نشده است. آن‌ها اکنون خواستار "کاهش قبوض انرژی" شده و متعهد شده اند که "در صورت نادیده گرفته شدنشان، پرداخت را با هم متوقف خواهند کرد".

این جنبش توسط گروهی که از ترس عواقب ناشناس مانده اند، در ماه ژوئن آغاز شد. هیچ بودجه‌ای برای این کمپین وجود ندارد. پوشش رسانه‌ای و انتشار آگهی‌های مردمی و رویدادها به تقویت آن کمک کرده است.

سخنگوی این جنبش در پاسخ به این سئوال که آیا بیانیه نخست وزیر مانع هدف آن‌ها شده گفت: «تهدید همه ما که می‌گوییم پول نمی‌دهیم، برای دولت گزینه دیگری باقی نگذاشت. ما با هم دولت را مجبور کردیم که وارد عمل شود و افزایش فاجعه بار ۸۰ درصدی قیمت انرژی را که با آن مواجه بودیم کاهش دهد. اما باید واضح بگوییم: این بحران هنوز به پایان نرسیده است.»

به نظر می‌رسد افراد حاضر در این پویش در دو دسته قرار می‌گیرند: نخست کسانی که نمی‌توانند قبض‌های خود را در این زمستان بپردازند و دوم کسانی که از نظر ایدئولوژیک مخالف سودهای کلان در بخش‌هایی از صنعت انرژی هستند که می‌خواهند با پرداخت نکردن پیامی به مشاغل بزرگ ارسال کنند.

این سخنگو افزود: «ما تا رسیدن به هدف یک میلیون نفری به تلاش خود ادامه خواهیم داد –، اما گروه‌های محلی نیز سازه‌هایی را که در جوامع محلی به آن نیاز داریم برای محافظت از خود و یکدیگر در برابر سرما در زمستان امسال ساخته‌اند.»

یکی از مشکلات این کمپین، ترکیب دو بخش از صنعت انرژی است. این پویش استدلال می‌کند که انتظار می‌رود تولیدکنندگان انرژی، مانند شرکت بریتیش پترولیوم (BP) و شل (Shell)، در دو سال آینده میلیاردها پوند سود اضافی به جیب بزنند.

با این حال، پرداخت نکردن قبوض انرژی عمدتاً بر تامین‌کنندگان خرده‌فروشی تأثیر می‌گذارد که طی سال گذشته با فشار مواجه شده‌اند؛ فشاری که ناشی از افزایش قیمت عمده‌فروشی گاز و سقف هزینه‌هایی است که می‌توانند از مصرف‌کنندگان دریافت کنند. این امر منجر به تعطیلی بیش از ۳۰ شرکت شد.

شورش‌های مالیاتی در سال ۱۹۹۰ که باعث شد چهار میلیون نفر از پرداخت مالیات امتناع کنند از دستاوردهای همین پویش بود. برخی از معترضان در آن سال با احکامی مواجه شدند که آن‌ها را مجبور به پرداخت کرد، ولی در نهایت دولت تاچر را مجبور به لغو مالیات‌ها کرد.

اینکه آیا این جنبش می‌تواند به آن حد برسد یا خیر چیزی است که باید دید، اما شاید زمستان سرد، خاموشی‌ها و چشم‌انداز ناآرامی‌های مدنی باعث اقدامات بیشتر دولت تراس شود.

در همین حال فعالان معترض امروز در شهر لندن با در دست داشتن شعار نوشته، از دولت خواستند تا پیش از فرارسیدن فصل زمستان، بهای انرژی را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha