۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
بررسی بودجه سالیانه در دو فصل| تصویب ارقام و جداول در صحن علنی
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار؛

بررسی بودجه سالیانه در دو فصل| تصویب ارقام و جداول در صحن علنی

مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب پیشنهادی در این کمیسیون در راستای بررسی بودجه سالیانه در دو بخش خبر داد.

مهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اشکالات در زمینه بررسی بودجه در آیین نامه داخلی مجلس گفت: از این رو ما در زمان بررسی بودجه هیچ حکمی را مورد رسیدگی قرار نمی دادیم و تنها اعداد و ارقام مدنظر قرار می گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: پیشنهاد دادم در زمان رسیدگی به بودجه دولت، تنها اعداد و ارقام درآمد و هزینه ها مورد بررسی قرار گیرد و هیچ حکمی درآن وجود نداشته باشد.

مفتح اظهار کرد: بنده پیشنهاد کردم که بودجه در دو بخش مورد بررسی قرار گیرد؛ در بخش اول، دولت می تواند در اول آذرماه احکامی را که برای بودجه سالیانه نیاز دارد را به مجلس ارائه دهد و مجلس در ادامه آن را تصویب کند.

وی تصریح کرد: در بخش دوم نیز لایحه ارقام را در بهمن ماه به مجلس ارائه دهد. از این رو لایحه بودجه دولت دو تکه خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: هئیت رئیسه مجلس این موضوع را به کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس ارائه و جلساتی متعددی در این کمیسیون پیرامون این مسئله برگزار شد. در ادامه این پیشنهاد به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع شد و در جلسات متعدد، مورد بررسی های کاملی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در زمینه بررسی بودجه سالیانه در دو بخش در کمیسیون به تصویب رسیده و در حال حاضر در دستور کار هئیت رئیسه قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: براساس اصلاحات صورت گرفته، ارقام و جداول هم در صحن علنی تصویب خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای در اولویت قرار گرفتن این طرح ۶۷ امضا از نمایندگان جمع آوری شده است، گفت: اگر این پیشنهاد در مجلس به تصویب برسد دولت مکلف می شود تا لایحه بودجه را در دو قسمت به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر هستیم که این تغییرات به بودجه سال ۱۴۰۲ برسد.

کد خبر: ۱۷۸٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha