۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
محور سربیشه- ماهیرود ۴ خطه می‌شود
طی ۲سال آینده؛

محور سربیشه- ماهیرود ۴ خطه می‌شود

بیرجند - استاندار خراسان جنوبی از چهار خطه شدن محور سربیشه- ماهیرود تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمد صادق معتمدیان گفت:  تمام عزم دولت و استان بر این است که با چهارخطه کردن مسیر سربیشه- ماهیرود، ایمنی کامل محور ترانزیتی سربیسه- ماهیرود را تأمین نماید.

وی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان سانحه تصادف اخیر به تشریح آخرین پیگیری های استان در خصوص رفع مشکل محور سربیشه - درح - ماهیرود پرداخت و گفت: رونق گرفتن صادرات از بازارچه، حجم ترافیک این محور را افزایش داده اما متأسفانه شرایط آن گنجایش خودروهای عبوری را ندارد.

به گفته وی؛ همین دو اصل مهم سبب شد که بهبود شرایط این محور از سال ۹۷ به طور جدی در دستور کار استان قرار گیرد.

تخصیص  ۲۴.۵ میلیارد تومان برای بهسازی محور سربیشه- ماهیرود

استاندار خراسان جنوبی همچنین اظهار داشت: از همان روزهای نخست حضور در استان در سال ۹۷ طی بازدید جامعی به همراه مدیران استان از این مسیر، برای اصلاح وضعیت موجود برنامه ریزی شد.

معتمدیان با اشاره به این که این محور در سال ۹۷ حدود ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار داشت، خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که صورت گرفت در سال گذشته مبلغ ۲۴.۵ میلیارد تومان برای بهسازی این محور تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر به میزان ۲۲ کیلومتر از این مسیر به پیمانکار واگذار شده که پیشرفت خوبی هم دارد.

به گفته استاندار خراسان جنوبی؛ هشت کیلومتر از این میزان، آماده نصب علایم است و تا خرداد ماه جاری به بهره برداری می رسد.

معتمدیان با تأکید بر تلاش استان برای افزایش اعتبارات این محور به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از همراهی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رسیدن به این هدف گفت.

اعتبار ۴۰۰ میلیاردی برای پروژه راهسازی سربیشه- ماهیرود

استاندار خراسان جنوبی افزود: در همین راستا در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای این محور دیده شده است.

معتمدیان متذکر شد: مطالعات مابقی محور به طول ۵۰ کیلومتر انجام شده که از این میزان برای ۳۱ کیلومتر اسناد لازم آماده است و پروژه طی روزهای آتی به مناقصه می رود.

به گفته وی؛ بعد از بروز حادثه نهم اردیبهشت، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در این محور، تماس های متعددی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزارتخانه گرفته شده که خوشبختانه نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: با پیگیری هایی که صورت گرفت، وزیر راه و شهرسازی دستور به مناقصه رفتن ۲۴ کیلومتر دیگر از این محور را که با تلاش همکاران راه و شهرسازی استان از سال گذشته مطالعاتش کامل شده بود، صادر نماید.

معتمدیان ادامه داد: عملیات مطالعات ۵۰ کیلومتر باقی مانده هم با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی و با قید فوریت انجام می شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ به همت دولت به زودی تمام ۱۳۵ کیلومتر طول این مسیر از سربیشه تا ماهیرود به زودی تعیین تکلیف شده و در یک برنامه زمان بندی دو ساله کل مسیر چهار خطه شود.

به گفته استاندار خراسان جنوبی؛ ارتقاء سطح ایمنی این محور که در بخش عمده ای از صادرات کشور نقش دارد، از خواسته های دولت و استان است.

کد خبر: ۱۷٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha