۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
فلج شدن راه آهن انگلیس براثر اعتصاب صنفی

فلج شدن راه آهن انگلیس براثر اعتصاب صنفی

خطوط ریلی انگلیس به علت ازسرگیری اعتصاب‌های صنفی فلج شده است.

به گزارش بازار، امروز شنبه قطارهای راه آهن انگلیس فقط با ده درصد ظرفیت کار می‌کنند، چون مدیران و نیروی کار در این بخش به توافق نرسیدند. اتحادیه‌های حمل و نقل انگلیس موج جدیدی از اعتصاب‌های صنعتی را امروز آغاز می‌کنند در حالی که نشانه‌های چندانی درباره گشایش در مناقشات این بخش، دیده نمی‌شود.

از مسافران خواسته شده است که از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند. قرار است از هر ده برنامه حرکت قطارها، فقط یک قطار طبق برنامه حرکت کند. همچنین در بخش‌های زیادی از کشور خدماتی ارائه نمی‌شود. این اعتصاب با حضور بیش از ۵۰ هزار نفر از کارکنان شرکت‌های مختلف حمل و نقل - شامل شرکت آر ام تی (RMT)، آسلِف (Aslef) و انجمن کارکنان حمل و نقل - به صورت همزمان برگزار می‌شود و بخشی از یک مناقشه بلندمدت بر سر میزان حقوق و دستمزد، روش‌های کار و بیکاری‌های احتمالی در این بخش است.

اعتصاب امروز شروع یک سری از اعتصاباتی است که در طی هفته آینده برگزار خواهد شد و باعث بروز اختلال‌های قابل توجه در سفرهای افراد به کنفرانس حزب محافظه کار می‌شود. قرار است کنفرانس این حزب از روز یک شنبه در شهر بیرمنگام آغاز بکار کند.

کارکنان اتحادیه رانندگان آسلِف، روز پنجم اکتبر اعتصاب دیگری را برگزار خواهند کرد در حالی که در روز هشتم اکتبر نیز قرار است دومین موج اعتصاب شرکت آر ام تی برگزار شود.

اتحادیه‌های کارگری تلاش می‌کنند تا حقوق کارگران این بخش همپای تورم افزایش یابد و تضمین دریافت کنند که هیچ چیزی بالاجبار بر شروط اشتغال آن‌ها افزوده و یا از آن کاسته نمی‌شود.

دولت که بودجه سالیانه صنعت ریلی (انگلیس) را تعیین می‌کند و شرکت‌های حمل و نقل ریلی، استدلال می‌کنند که صرفا اگر از طریق نوسازی، بودجه‌ای دریافت کنند می‌توانند دست به این افزایش حقوق‌ها بزنند که این کار تغییرات گسترده در الگوهای کاری، برای صرفه جویی در پول را شامل می‌شود.

اندرو هینز مدیر اجرایی نتورک ریل گفت: علیرغم تلاشی که ما برای مصالحه و گشایش در گفتگوها انجام دادیم، اتحادیه‌های ریلی همچنان قصد دارند به اقدام اعتصابی خود ادامه دهند و آن را سازماندهی کننند.

اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایان در چند روز گذشته گفتگوهایی برگزار کردند، اما هیچ نشانه‌ای از گشایش آنی مشاهده نشد.
میک ویلان دبیر کل آسلف گفت: ما هنوز هم با توافق، فاصله داریم.

این گزارش می‌افزاید: اتحادیه کارگری، هنوز پیشنهاد رسمی برای افزایش حقوق را از سیزده شرکت بهره بردار راه آهن -که با آن‌ها دچار اختلاف است- دریافت نکرده است.
ویلان گفت شک دارد که پیشنهادات بعدی واقع بینانه باشد. وی افزود اگر قرار باشد که اوضاع را تشدید کنیم و درخواست اعتصابات بیشتری داشته باشیم این کار را انجام خواهیم داد.

از زمان بروز مناقشات ریلی در تابستان امسال، تنها یک توافق برای افزایش حقوق بدست آمد که آن هم زمانی بود که شمار اندکی از اعضای اداره استانداردهای ایمنی و فنی پیشنهاد افزایش چهاردرصدی از سوی نتورک ریل را قبول کردند. نتورک ریل شرکت بهره بردار زیرساخت‌های ریلی انگلیس است. مدیران آر ام تی پیشنهاد نتورک ریل برای افزایش هشت درصدی حقوق در طی دو سال را رد کردند و پذیرش آن را به تغییرات در روش‌های کاری مشروط کردند.

ویلان گفت انتظار دارد گفتگوهای بیشتری با آنی ماری ترولیان دبیر کل حمل و نقل برگزار کند. به گفته ویلان، آنی ماری ترولیان در اولین دیدار با اصناف که در همین ماه برگزار شد، خیلی رفتار موقرانه‌ای داشت.

تصمیم ترولیان برای دیدار با ویلان و دیگر مدیران اتحادیه، نشانه‌ای از تغییر رویکرد او نسبت به مدیر قبلی - یعنی گرانت شاپس - است. گرانت شاپس از برگزاری جلسات خودداری می‌کرد و تاکید داشت که شرکت‌ها و اتحادیه‌ها خودشان اختلافات را حل می‌کنند.

این تغییر رویکرد زمانی رخ داد که دولت لیز تراس تاکید کرد برای جلوگیری از اعتصابات قوانین جدید و سختگیرانه وضع می‌کند. این تغییرات شامل ملزم شدن اتحادیه‌ ها به ارائه پیشنهاد پرداخت در جریان مذاکرات، می‌شود.

خبر دیگر اینکه کارکنان رویال مِیل (سرویس پست سلطنتی) روز جمعه اعتصاب ۴۸ ساعته خود را شروع کردند در حالی که همکاران شان در شهرهای بندری لیورپول و فلیکستو نیز در حال اعتصاب هستند.

کد خبر: ۱۷۸٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha