۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
اتحادیه اروپا آماده تحریم ترکیه است

اتحادیه اروپا آماده تحریم ترکیه است

اتحادیه اروپا درصدد تحریم ترکیه به دلیل تنش با یونان، اختلافات در شرق مدیترانه و سیاست‌های یک بام و دو هوای آنکارا در قبال روسیه است.

 به گزارش بازار، «مارگاریتیس شیناس» نائب رئیس کمیسیون اروپا ضمن انتقاد از رویکرد آنکارا در قبال مسائل منطقه‌ای از جمله یونان، شرق مدیترانه و شرکت نکردن در تحریم‌ها علیه روسیه گفت: تحریم ترکیه به دلیل سیاست‌های مخالف منافع اروپا اجتناب ناپذیر است.

وی گفت ترکیه از یکسو از تمام امکانات و استانداردهای اروپا و همچنین اتحادیه گمرکی اروپا بهره‌مند است، از سوی دیگر با روسیه مماشات کرده و با یونان به عنوان عضو اتحادیه اروپا بر سر نزاع است.

نائب رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد: در حالیکه غرب و اروپا در قبال جنگ اوکراین موضع‌گیری واحدی دارند، ترکیه به فکر سودجویی و فرصت طلبی از شرایط موجود است.

ترکیه بیش از شش دهه است که نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست، به عقیده کارشناسان اختلافات موجود میان آنکارا و این اتحادیه، روند عضویت ترکیه در قاره سبز را با چالش‌های بسیار جدی مواجه کرده است.

کارشناسان معتقدند تمایل شدید آنکارا برای پیوستن به سازمان همکاری شانگ‌های به عنوان مانع دیگری بر سر راه پیوستن ترکیه به این اتحادیه محسوب می‌شود، به عبارتی درهای عضویت به روی ترکیه حالا حالاها بسته خواهد ماند.

کد خبر: ۱۷۸٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha