۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
رشد ۷.۵ درصدی تولید انواع خودرو در ۴ ماهه نخست امسال
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

رشد ۷.۵ درصدی تولید انواع خودرو در ۴ ماهه نخست امسال

براساس گزارش وزارت صمت، تولید انواع خودروهای سبک و سنگین در چهار ماهه نخست امسال، ۳۴۹ هزار و ۶۰۹ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۳۲۵ هزار و ۷۷ دستگاه) رشد ۷.۵ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش بازار، براساس این گزارش، بیشترین رشد تولید انواع خودروهای سبک و سنگین مربوط به کامیون، کامیونت و کشنده با رقم ۷۱۲۰ دستگاه در چهار ماهه نخست امسال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رقم ۲ هزار و ۸۷۰ دستگاه، رشد ۱۴۸.۱ درصدی داشته است.
 
تولید انواع اتوبوس، مینی بوس و ون نیز از ۵۸۹ دستگاه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳۳۷ دستگاه در چهار ماهه نخست امسال رسیده که رشد ۱۲۷ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.
 
براساس این گزارش کمترین رشد تولید مربوط به خودروهای سواری با رقم ۱.۷ درصد است که از ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۲۹۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه در چهار ماهه نخست ۱۴۰۱ رسیده است.
 
در تولید تراکتور نیز رشد ۵۸.۷ درصدی به ثبت رسیده و آمار تولید از ۶ هزار و ۷۰۳ دستگاه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه در چهار ماهه نخست امسال رسیده است.
 
آمار تولید وانت برای چهار ماهه نخست امسال ۳۳ هزار و ۱۱۲ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با رقم ۲۲ هزار و ۴۱۵ دستگاه، رشد ۴۷.۷ درصدی را تجربه کرده است.
 
تولید لاستیک خودرو نیز در بازه زمانی مورد بررسی کاهش ۱.۵ درصدی را به ثبت رسانده و از ۸۷ هزار و ۱۰۰ تن در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۸۵ هزار و ۷۰۰ تن در چهار ماهه نخست امسال کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۷۸٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha