۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
  چرا پوند انگلیس بیشترین کاهش ارزش خود را در تاریخ تجربه می‌کند؟

چرا پوند انگلیس بیشترین کاهش ارزش خود را در تاریخ تجربه می‌کند؟

همزمان با واکنش بازارها به طرح اقتصادی دولت جدید بریتانیا به رهبری لیز تراس، پوند انگلیس پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح تاریخ خود در برابر دلار، در سقوط آزاد قرار گرفت.

به گزارش بازار، دولت جدید پس از تصویب «بودجه کوچک» بر اساس ایده اعطای معافیت‌های مالیاتی به ارزش حدود ۴۵ میلیارد پوند (۵۰ میلیارد دلار) برای تحریک اقتصاد، جنجال گسترده‌ای را در بریتانیا برانگیخت.

با توجه به تداوم کاهش ارزش پوند استرلینگ در برابر افزایش دلار که باعث شد بانک مرکزی (بانک انگلیس) مستقیماً برای القای نوعی اطمینان در بین سرمایه گذاران دخالت کند، بازارهای اقتصادی بریتانیا بدترین دوره خود را در سال‌های اخیر تجربه می‌کنند ...

چرا ارزش پوند انگلیس کاهش یافت؟
پروفسور جان ون رنن، رئیس کرسی رونالد کاس در دانشکده اقتصاد لندن در گفتگو با الجزیره نت، این ایده را رد کرد که افزایش ارزش دلار دلیل اصلی کاهش ارزش پوند انگلیس است.

این استاد بریتانیایی تاکید کرد که دلیل اصلی این است که دولت انگلیس در حال برنامه ریزی برای افزایش گسترده کسری بودجه از طریق بدهی است.

 بدون داشتن برنامه مشخص برای نحوه پرداخت این وجوه که باعث ایجاد وحشت در بازارهای مالی شد.»

این اقتصاددان بریتانیایی معتقد است که کاهش‌های مالیاتی بزرگ «به رشد بالایی منجر نخواهد شد» و افزود که هزینه‌های کلان دولت و درآمدهای مالیاتی کمتر منجر به تورم می‌شود و بنابراین پوند انگلیس برای سرمایه‌گذاران خارجی که خواهان بازدهی بسیار بالاتری در خرید اوراق قرضه دولتی بریتانیا هستند، ارزش کمتری دارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha