۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
روسیه تلویحا آمریکا را به خرابکاری در خط لوله نورداستریم متهم کرد

روسیه تلویحا آمریکا را به خرابکاری در خط لوله نورداستریم متهم کرد

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان به تلویح آمریکا را به خرابکاری در خط لوله گاز نورداستریم متهم کرد.

به گزارش بازار، بنابر گزارش رویترز،«واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست روز جمعه شورای امنیت به صورت تلویحی آمریکا را عامل خرابکاری در خط لوله نورداستریم ۱ و ۲ دانست.

نبنزیا تصریح کرد که خسارت به خط لوله گازی نورداستریم در زیر دریای بالتیک می‌تواند دستاوردهای زیادی برای آمریکا از لحاظ تجارت گاز داشته باشد.

دوشنبه هفته جاری، سه اقدام خرابکارانه موجب نشتی و توقف صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم ۱ و ۲ شد. کارشناسان می‌گویند این موضوع عملاً دست روسیه را برای فشار گازی به اتحادیه اروپا از طریق اعمال محدودیت بر صادرات گاز و امتیازگیری از آنها می‌بندد زیرا به گفته رئیس انجمن گاز روسیه، تعمیرات این خط لوله حداقل ۶ ماه زمان می‌برد و به زمستان امسال نمی‌رسد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به درخواست روسیه برای بررسی نشت گاز در این خط لوله‌ها تشکیل جلسه داد. شرکت گازپروم و شرکای اروپایی روسیه میلیاردها دلار برای احداث این دو خط لوله گازی هزینه کرده‌اند.

نبنزیا در این جلسه اشاره کرد یکی از موضوعات اصلی در خصوص انفجارهای رخ‌داده در نورد استریم ۱ و ۲ این است که آیا تخریب آنها فایده‌ای برای ایالات متحده دارد یا خیر. او سپس در پاسخ گفت: «پاسخ این سوال، بدون تردید مثبت است.»

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه گفت: «عرضه‌کنندگان گاز طبیعی مایع در آمریکا باید بابت افزایش چندبرابری فروش ال‌ان‌جی به اروپا جشن بگیرند.»

کد خبر: ۱۷۸٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha