۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
تزلزل بازار مسکن انگلیس تحت تاثیر آشفتگی‌های مالی

تزلزل بازار مسکن انگلیس تحت تاثیر آشفتگی‌های مالی

آشفتگی‌های مالی و چشم انداز نه چندان خوب اقتصاد انگلیس باعث شده است بازار مسکن این کشور متزلزل شود.

به گزارش بازار، اوضاع و شرایط در انگلیس از نظر بازار مسکن به گونه‌ای شده است که دیگر کسی راغب گرفتن وام‌های مسکن نیست. وام‌های مسکن با عجله از بازار خارج می‌شود. نرخ‌های سود بانکی نیز در این کشور افزایش یافته و همین امر باعث شده است تقاضا برای وام گرفتن کمتر شود. در حقیقت، بازار مسکن انگلیس تحت تاثیر آشفتگی مالی ناشی از طرح بودجه پرهزینه داونینگ استریت متزلزل شده است.

بر اساس اطلاعات سایت مالی مانی فکت Moneyfacts، از روز جمعه و اعلام دولت محافظه‌کار لیز تراس مبنی بر اتخاذ اقدامات حمایتی در زمینه حامل‌های انرژی به ویژه بنزین، گاز و برق و کاهش‌های مالیاتی گسترده با تامین مالی‌های نامشخص، ۴۰ درصد از محصولات مالی که توسط وام‌دهندگان مسکن ارائه شده بود، همگی پس گرفته شده اند.

سارا کولز، تحلیل گر شرکت خدمات مالی، تجاری و مشاوره مدیریت سرمایه Hargreaves Lansdown در گفتگو با گزارشگر این خبرگزاری گفت ساز و کاری که امکان تعیین نرخ املاک را فراهم می‌کند، به دلیل کاهش شدید پوند در مقابل دلار و دیگر ارزهای معتبر جهان، و چشم انداز افزایش نرخ‌های سود بانکی توسط بانک مرکزی این کشور و همچنین کاهش اعتماد سرمایه گذاران در عمل مختل شده است.

نگرانی سرمایه‌گذاران به ویژه باعث شد تا ارزش پوند در روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود سقوط کند و نرخ سود اوراق قرضه و بهادار انگلیس به شدت افزایش یابد. هنگامی که چشم انداز و اوضاع و شرایط اقتصادی و مالی کشوری زیاد امید بخش نباشد دولت‌ها برای آنکه اوراق قرضه و بهادار را بتوانند به فروش برسانند، باید نرخ سود آن‌ها را افزایش دهند و این امر باعث افزایش هزینه‌های استقراض دولت خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha