۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر در کشور با کمک تعاونی ها
معاون امور تعاون وزارت کار خبر داد

ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر در کشور با کمک تعاونی ها

مسکنی، معاون تعاون وزارت کار از ساخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر با کمک تعاونی ها در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی گفت : تا کنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر در کشور با کمک تعاونی ها ساخته شده و از این تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار خودمالکی بوده و از وام تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده اند. ساخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر در کشور با کمک تعاونی ها

وی درباره حوزه مسکن هم افزود : تاکنون یک میلیون و ۲۳۰ هزار مسکن بوسیله بخش تعاون در کشورساخته شده و هم اکنون در کشور ۱۰ هزار تعاونی مسکن داریم و از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ تعاونی در حال فعالیت هستند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی در برنامه صف اول گفت : مقام معظم رهبری یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین ساختارها در گسترش عدالت را تعاونی ها دانستند. ایشان در سال ۹۸ در دیدار فعالان اقتصادی گفتند: من به این مدل تعاونی ها به شدت انتقاد دارم. ما که در کشوری زندگی می کنیم که مردمش خوبند، قانونش را هم که داریم کجا کار گیر است؟ فکر می کنم در مردمی سازی آن جایی که مردم هستند اساساً نباید خیلی سر به سر مردم بگذاریم در این حوزه ها. ما فقط باید تسهیلگری، تنظیم گری و سیاست گذاری کنیم، کار را بسپاریم به مردم. تعارف نکنیم،

مسکنی افزود : گام اولش این است که ما موانعی که سر راه عدم تحقق بود شناسایی کنیم، این اتفاق صورت گرفت یعنی درآمده دستگاه ها کجا گیر کردند، کجا باید برود جلو. یک قسمت هایی اش ما باید تولید علم می کردیم، اندیشکده تعاون شکل گرفته و این اندیشکده امروز دارد قسمتی از این مطالعاتی که خدمت شما... با کمک جهاد دانشگاهی سال ۱۴۰۰ شکل گرفته، در این دوره یک مقدار توسعه پیدا کرد. اندیشکده تعاون مأموریت هایی که به آن داده شده رفته به این سمت که بتواند مطالعات را انجام دهد، مطالعات تطبیقی را انجام دهد.

معاون تعاون وزارت تعاون، همچنین در برنامه صف اول گفت : بانک توسعه تعاون در سال ۹۰ تشکیل شده، و در ۱۰ ماه گذشته این بانک ۱۸۱ درصد افزایش پرداخت تسهیلات داشته است. همچنین در این مدت هم سه و نیم درصد افزایش شاغلین در تعاونی را داشته است.

وی افزود: هم اکنون در کشور یک میلیون و ۸۵۷ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون شاغل هستند.

مسکنی درباره سند تعاون هم خاطر نشان کرد : این سند در دی ۹۱ مصوب هیأت دولت وقت شده، تکالیفی برای ۹ دستگاه و وزارتخانه و سازمان مشخص کرده، وزارت جهاد، وزارت صمت، اقتصاد، آموزش و پرورش، علوم، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، امور استخدامی کشور برای اینها،وظایفشان مشخص کرده که اینها در حوزه تعاون باید کارهایی انجام دهند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در باره دریافت مجوز برای تشکیل تعاونی گفت: با در دست داشتن مدارک کامل برای ثبت و موافقت اولیه این کار یک روزه انجام می‌شود و مدارک با توجه به قوانین یعنی ۷ نفر با یکدیگر عضو شوند شناسنامه، کارت ملی، و اطلاعات هویتی آنان مشکلی نداشته باشد و نام تعاونی را باید انتخاب کنند و بعد از آن در یک بازه یک ماهه مجوز نهایی صادر می‌شود.

مسکنی تاکید کرد: این بازه تا دو و نیم ماه بوده اما هم اکنون کاهش پیدا کرده، است.

معاون تعاون وزارت تعاون، همچنین از فعالیت ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت : هم اکنون این تعداد تعاونی دانش بنیان در کشورفعالیت می کنند و در سه ماهه امسال ۱۱۵ میلیون دلار حجم صادرات بخش تعاون بود.

وی افزود : یکی از راهکارهای گسترش با دنیا تقویت پایه های علمی در کشور است و هر چه ما در دانشگاه و مراکز علمی بتوانیم این کار را انجام دهیم این برای ما مؤثر است.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha