۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
فناوریهای جدید باعث رقابت‌پذیری کالاهای تولیدی می‌شود| افزایش تولید
معاون اقتصادی رئیس جمهور:

فناوریهای جدید باعث رقابت‌پذیری کالاهای تولیدی می‌شود| افزایش تولید

اصفهان - رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ورود فناوری های جدید به صنعت باعث رقابت پذیری کالاهای تولیدی در کشور با محصولات مشابه خارجی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور در طول یکسال گذشته نسبت به سالهای قبل جهش داشته است، اظهار داشت: در این مدت علاوه بر افزایش صادرات فروش نفت کشور هم بیشتر شده است.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه ایران ابراز داشت: بسیاری از کشورها که پیشتر با آمریکا در این زمینه همراهی می کردند در حال حاضر این همکاری ها با آمریکا کاهش یافته است.

افزایش تولید در کشور

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برنامه ریزی کرده ایم تا تولید در سطح کشور افزایش یابد، تصریح کرد: این موضوع باعث کاهش میزان بیکاری در کشور و بهبود معیشت در کشور می شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور را روشن پیش بینی می کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد کشور این است که بخش های مختلف اقتصادی همانند جزایر پراکنده هستند.

رضایی با بیان اینکه این پراکندگی بخش های مختلف اقتصادی باعث پایین آمدن بهره وری در کشور می شود، گفت: در تلاش هستیم با سیاست های اتخاذ شده این همبستگی بین بخش های مختلف اقتصادی ایجاد شود.

خلاقیت شرکتهای دانش بنیان موجب رونق اقتصادی می شود

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با موضوعیت دانش بنیان افزود: دانش بنیان ها خلاقیت دارند و این خلاقیت باعث رونق اقتصادی در کشور می شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ورود فناوری های نوین به صنعت باعث می شود تا کالاهای تولید شده در ایران در مقایسه با محصولات مشابه خارجی رقابت پذیر شود، تاکید کرد: این موضوع می تواند کمک شایان توجهی به صادرات در بازارهای خارجی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت کنونی استفاده از تمام ظرفیت های اقتصادی در سطح دنیا است، افزود: ما منتظر درهای بسته اقتصادی نمی مانیم و از راه‌های باز اقتصادی دنیا استفاده می کنیم.

رضایی با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه شانگهای اظهار داشت: عضویت در این اتحادیه که کشورهای زیادی در آن عضو هستند یک فرصت مطلوب و مناسب برای اقتصاد ایران است.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha